Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webkunder ligeglade med pris

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om andre har postet denne men jeg har netop set artiklen på epn. Den lægger måske op til et par kommentarer....?

Webkunder ligeglade med pris
Det er ikke prisen, som er tiltrækkkende, men derimod webbutikkens udseende, viser en undersøgelse. Kunder, der handler over nettet, går ikke synderligt op i, hvad varen koster. Det fortæller en ny undersøgelse fra e-handelsfonden. Webhandlere var blevet spurgt i et åbent spørgsmål, hvad de afgørende faktorer for at vælge en webbutik var, og ingen svarede, at de prisen var vigtig. Derimod svarede 17 procent, at firmaets internetside skal se professionel ud.
Vigtigt at udstråle kvalitet
Line Ghisler er partnerchef hos Creuna, der laver e-handel for blandt andet Magasin og Illums bolighus. Creuna er et af firmaerne bag e- handelsfondens analyse. Hun studser over, at webhandlere ikke har nævnt pris. »Folk tror, at pris er så vigtigt, men det er altså ikke det, folk siger,« siger Line Ghisler. Hun tror, at kunder vil have, at hjemmesider udstråler kvalitet, og at varer bliver præsenteret, så kunder føler, at de kan træffe et godt valg.
Gerne kendte firmaer
Specielt præsentering af varer er webbutikkers store udfordring, mener hun. »Vi har ikke mulighed for at se kunden i øjnene,« fortæller Line Ghisler. Hver tiende kunde fortæller i undersøgelsen, at de gerne vil kende andre, der har handlet med den valgte webbutik, og syv procent vil gerne have, at det er et firma, kunden kender uden for nettet. Under fem procent vægter det vigtigt, at butikker har e-handelsmærket, at produkterne er kendte, at siden er dansk eller at butikken har en telefon, man kan ringe til.
Tager forbehold
Line Ghisler har dog det forbehold overfor undersøgelsen, at spørgsmålet er åbent. Derfor ved hun ikke, om de adspurgte kunder rent faktisk går op i prisen, men at det blot er ubevidst. I undersøgelsen bliver 1.300 webhandlere interviewet om året, og hvert kvartal bliver de foreløbige tal offentliggjort.

kilde: FILIP SCHWARTZ KIRKEGAARD, epn.dk 

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:56

Det kommer helt an på branchen.

Når prisen er for et bestemt produkt er høj og produktet er umiddelbart sammenligneligt mellem de forskellige leverandører så ER prisen afgørende.

Inden for computere og forbrugerelektronik er prisen MEGET afgørende.
Få procent i salgsprisen kan have en kæmpe forskel på det totale salg.
Her slås alle om de samme markedsandele og fortjenesten er minimal.

Når vi taler andre brancher, hvor priserne ikke kan sammenlignes, så er det korrekt at prisen ikke er ret væsentlig.

Her kan f.eks. tillid være det alt-afgørende.

Og for at opnå tillid er det rigtigt, at hjemmesiden skal udstråle kvalitet.

Ikke kun grafisk, men også den måde, det hele er sat sammen på.

Venlig hilsen, Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:06

Effektiv Markedsføring:
Når prisen er for et bestemt produkt er høj og produktet er umiddelbart sammenligneligt mellem de forskellige leverandører så ER prisen afgørende.

Jeg må vidst betegnes som en der handler meget elektronik :) Og for mig er prisen blevet en mindre faktor, det er efterhånden sjældent at jeg vælger den billigste på edbpriser.dk hvis produktet findes den vej igennem.

Så jeg kan kun nikke genkendende til det der står i artiklen, jeg kigger langt mere efter om shoppen er indbydende, troværdig og om de oplysninger jeg skal bruge er der, om jeg så skal give 100-200 kroner ekstra betyder ikke så meget for mig.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:20

Der stod i erhversbladet for et par dage siden, at der var lavet en undersøgelse over samme emne- Hvad får folk til at vælge webshops fremfor alm. butikker. Jeg mener,det var 11-13% der sagde prisen, 17-20 % sagde det at kunne handle når man har tid og fred til at se på varerne.. (kan ikke huske de præcise tal, men det var noget i den stil...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)