Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en webdesigner oprette mit domæne eller kan jeg selv?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg er ved at starte et partnerskab vedr. import og salg (B2B) af delikatesser.

I den forbindelse skal vi naturligvis have en hjemmeside. Vi forventer på længere sigt at have en webshop, men på nuværende tidspunkt skal det bare være en 'almindelig' hjemmeside med information om virksomheden og produkterne.

Siden skal se professionnel ud, så vi vil gerne have en webdesigner på.
Jeg går ud fra at jeg selv kan købe domænet, men er der en særlig side jeg skal gøre det fra? Der er jo 100-vis af muligheder, og vil være sikker på jeg gør det rigtigt.
(fx har jeg en privat hjemmeside fra one.com - Men kan jeg købe endnu et domæne derfra; og kan webdesigneren så bruge det?)
Håber I forstår hvad jeg mener.  

Derudover, er der nogen der har et estimat på hvad sådan en side skal koste at få lavet? Den skal som nævnt kunne udbygges senere hen.

Mange tak.
Mvh.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Colorblind Webdesign Skrevet kl. 17:11

Hej!

Du kan oprette lige så mange domæner du vil på One! :) Og det kan designeren sagtens lege med der fra.

Mvh

Anders

Fra Gistrup
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 40
Fra  Mersholm Skrevet kl. 17:14

Hej Amjans.

Du kan sagtens selv oprette dit domæne, men der er nogle ting der skal på plads før domænet kan benyttes.

En normal hjemmeside er delt op i to "hoved"- dele.

1) En host (vært)

2) Et domæne (kaldenavn)

Hosten/værten er det sted hvor du opbevarer de filer (Html, billeder og dokumenter) Der sat sammen af en webdesigner/udvikler bliver til en færdig og funktionel hjemmeside.

Domænet/kaldenavnet er en tekstuel digital addresse der fortæller netværksbrugeren at den skal vise indholdet af den host du nu har. (Simplificeret for forstålighedens skyld)

Du kan sagtens købe et domæne, som du ejer, uden at tilknytte det en host. Det mest anvendte danske site til sådanne ting er www.gratisdns.dk 

Her køber du domænet, og en eventuel webdesigner eller udvikler kan så senere "pege" det over til den hostingløsning du nu vælger.

Hvis du derimod allerede ved hvad du vil have, kan du jo oprette et nyt webhotel og domæne fra f.eks One.com som du jo så altid kan opgradere med flere ressourcer alt efter hvor meget du opdatere hjemmesiden fremover.

Jeg håber dette svar var fyldestgørende.

Mvh.

Jonas Mersholm

Software udvikler

Professionel it-rådgivning. Speciale i udvikling og administration. +45 4166 7765

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Dansk VVS forum Skrevet kl. 17:16

Hej.

Du skal bare være sikker på at stole på din webdesigner, eller have en ekstern FTP konto tilknyttet som din webdesigner uafhængigt af din private hjemmeside kan "lege med".

Ydermere kan du sagtens selv (hvis One.com tillader det), oprette domænet selv og dernæst oprette et særskilt FTP login til din webdesigner. Bare husk at skifte login efter opgaven er fuldført.

Har du brug for hjælp, så kontakt mig gerne.

Mvh. Morten

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:28

amjans:

Jeg går ud fra at jeg selv kan købe domænet, men er der en særlig side jeg skal gøre det fra? Der er jo 100-vis af muligheder, og vil være sikker på jeg gør det rigtigt.

Bedste service og ikke mindst, laveste pris på domæner, finder du her

http://www.webhosting.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Hej,

Det er en opgave jeg gerne vil hjælpe med og høre mere om.

- Jeg har over 5 års erfaring - Du kan bl.a. se referencer på amino eller http://dk.linkedin.com/in/nilspedersendk/ for reference (min side er pt. under udvikling) - samt du kan se hvad nogle af mine kunder siger: http://www.trustpilot.dk/review/www.nilspedersen.dk

Du må gerne sende mig en uddybende mail til: nils@nilspedersen.dk med hvad du ønsker du har til hjemmesiden/shoppen - både med design, funktioner samt hvilke sider du ønsker skal på den.

Estimatet kan først laves når jeg er klar over hvad du har af ønsker og behov.

Skal der også leveres logo, brevpapir etc ?

Med venlig hilsen
Nils Pedersen 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:24

Du kan sagtens selv købe det, men jeg vil anbefale dig at have din webdesigner/programmør ind over. Jeg har oplevet at få kunder der havde købt domænenavn og webhotel hvorefter at det ikke kunne bruges fordi de bare købte det første de så.

Men hvis du lader din konsulent købe det så skal du sikre dig at det er DINE oplysninger er kommer til at stå som ejer af domænet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:59

Tak til alle for jeres svar.

Jeg skylder nogle af jer svar tilbage :-)

Jeg har et tillægsspørgsmål.
For at få lavet visitkort mv hurtigst muligt vil jeg gerne have lavet email adresser med det domæne som jeg køber. Men kan jeg det, uden at have fx webhotel mv?

Pfh tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)