Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lineært salg i OsCommerce

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler en rigtig OsCommerce haj!

Jeg har gravet et skuffeprojekt op og vil nu have det sat i søen. Til det skal jeg bruge en webshop med en enkelt vare der er tilknyttet en række variationer/tilkøbsydelser. For at sælge mest muligt skal kunden ledes igennem salget og præsenteres for disse ekstra muligheder på den bedste måde - nemlig en ad gangen og overbevisende! Big Smile

At varen desuden skal 'bookes/reserveres' gør det jo ikke lettere...
Det mener jeg dog kan klares med modifikationer, der allerede findes i forvejen. Men den måde at præsentere produktet på har jeg ikke fundet nogen steder.

Kan det lade sig gøre og hvad koster det

(jeg vil helst bruge opensource og køber jeg en løsning er det et krav at den efterfølgende frigives til opensource-miljøet)

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene at www.venio.dk er et rigtigt godt bud!

De arbejder ihvertfald meget med Oscommerce :-)

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Nielsen:

jeg vil mene at www.venio.dk er et rigtigt godt bud!

De arbejder ihvertfald meget med Oscommerce :-)

 



Tusind tak for anbefalingen Brian, og korrekt vi arbejder en del med oscommerce og selvfølgelig kan overstående laves, men der skal programmereres en del og må erkende vi ikke har tiden til det pt. med mindre du kan leve med en lang deadline.

Prøv istedet www.laika-it.dk de arbejder ligeledes meget med oscommerce og er super dygtige.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt nærmere på OsCommerce og er nået frem til at det vist bliver alt for dyrt at skulle have lavet tilpasningerne hertil.

Så hvis nogen har et alternativ der kan håndtere både at booke på en bestemt dato, reservere tid til transport tur-retur, samt håndtere mit 'lineære slag'  så er det altså også interessant! 

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Først: tak for anbefalingen Martin.

Morten; Du kan prøve at sende mig en e-mail på jrc@laika-it.dk med en mere grundig forklaring af hvilke trin og hvordan du forestiller dig det skal foreløbe, så vil jeg da kigge på det, og se om det kan gøres i osCommerce på en rimelig måde/til en rimelig pris.
Men umiddelbart vil jeg dog ikke mene (som du også selv er inde på) at osCommerce egner sig optimalt til det du beskriver, men vil da kigge nogle af de andre systemer jeg har haft fingrene nede i igennem også.
Der må være noget der, næsten, er lavet til dit behov.

Med venlig hilsen
Johnny R. Christensen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

OsCommerce duer ikke for den skal også kunne håndtere en booking. Har kigget lidt på OsComRes men kan ikke rigtig finde ud af hvor det produkt er på vej hen og tør derfor ikke rigtig stole på dets fremtid.

Kort fortalt skal et salgsforløb gerne være sådan her:

  • Kunden reserverer produktet (og der skal holdes styr på om der er flere tilbage til udlejning)
  • Kunden får tilbudt tilkøbsprodukter (med variationer), et af gangen med en 'bedste køb' markering
  • Kunden ender på en samlet oversigt, der samtidig gør opmærksom på eventuelle tilkøb man har sprunget over
  • Kunden betaler ved kasse 1
  • Under hele forløbet skal man kunne springe direkte til kassen

Endvidere vil det være smart hvis 

  • Der foretages en registrering af købet, så der senere kan laves ændringer i bestillingen af tilkøb
  • Der er mulighed for rabat ved gentagelser/henvisninger

Det er vel egentlig ikke så usædvanlig en 'installation', det vil være anvendeligt til mange andre typer udlejning: Ismaskiner, lyd og lysudstyr, karaokeanlæg osv.

Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:

Jeg har kigget lidt nærmere på OsCommerce og er nået frem til at det vist bliver alt for dyrt at skulle have lavet tilpasningerne hertil.

Så hvis nogen har et alternativ der kan håndtere både at booke på en bestemt dato, reservere tid til transport tur-retur, samt håndtere mit 'lineære slag'  så er det altså også interessant! 

 Hej Morten !

Hvor meget er "alt for dyrt"?

Med venlig hilsen Tim Janum / Janum@bellcom.dk / www.bellcom.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

"Alt for dyrt" er ikke noget fast beløb, men en vurdering af hvad det vil koste at udvikle noget nyt fra bunden af.

Jeg har som sådan ikke noget imod at det er en løsning funderet på OsCommerce eller tilsvarende og så betale for tilpasninger. Men jeg vil ikke betale det samme som det vil koste at få det specialprogrammere - og så alligevel skulle leve med begrænsningerne i OsC

 Mener du at I vil være i stand til at levere til en fornuftigt pris? Kan det laves som en modulløsning, er jeg skam interesseret! Du er velkommen til at komme med et prisoverslag i en mail.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)