Hej Amino, nogle venner og jeg har fundet på et lille sjovt produkt, vi har selv prototype, men vil gerne se og teste et færdigt produkt. Produktet skal dog fremstilles i tynd plast, næsten transparent, men ikke helt. 3D-print kvalitet.
Mit spørgsmål til jer er så om i har nogle plastproducenter, der udbyder services med at få produceret ens eget produkt, som i kan anbefale? Jeg er åben over for alle forslag, er dog mest interesseret i producenter der kan gøre det billigt.
Har du overvejet at få printet en første version, hvis der er tale om hård plast kunne det være en vej frem. Ved at teknologisk institut har mulighederne for at hjælpe dig i den retning.
Ellers er plast noget hø at skabe prototyper i grundet værktøjsudgifterne.
Hov, forkert formuleret, vi har selv en prototype, printet af en 3D-printer. Ønsker en mulig producent til det færdige produkt. Men tak for responsen. :)
Du må være lidt mere konkret, hvis du forventer svar...
Der findes utallige producenter af alskens ting og sager indenfor plastbranchen - så vi er nødt til at vide hvad det sådan nogenlunde er - hvis vi skal kunne rådgive og anbefale...
Er det eksempelvis en plasticpose, en plasticbøjle - cirkastørrelse? Er det en lukket beholder? Er der krav til f.eks. helt lukkede overflade, eller skal det være porøst?
Hvilken plasttype skal det eventuelt produceres i? PP, PE, PVC?
Selve produktet skal være firkantet, lavet af en hård plast, helst en høj holdbarhed. Det skal som sagt være en smule transparent, men ikke helt, altså noget der minder om matteret glas. Det er for at man ikke kan se evt. komponenter inden i. Mht. til størrelsen er udgangspunktet 8cmx8cm.
Jeg er ikke så meget inde i de forskellige plastiktyper, så håbede lidt på at nogle kendte til en type med disse egenskaber.
Super - de informationer kunne vi have fået fra start :-) og sparet lidt tid.
Jeg skal lige høre mig omkring i morgen formiddag - så vender jeg tilbage. Har selv med plastbranchen at gøre, dog ikke plaststøbning som sådan - men et par af mine leverandører er også involveret i sådanne rotationsstøberier i mindre serier.
Jeg går udfra den skal være hul - alt en slags hul skal-klods i matteret plast? Og at den antageligvis skal kunne åbnes/lukkes - måske som en slags Kinderæg?
Ja, idéen er at den skal være hul. Med hensyn til åbning og lukning, skal det helst være således at en af de 4 sider på firkanten skal være aftagelig eller lignende, så det er muligt at placere vores komponent inden i.