g jeg er kommet frem til at jeg (og min mand) gerne vil flytte vores private bankforretninger med over i en evt ny bank. Jeg/vi tror SÅ meget på projektet at det er en "risiko" som vi gerne vil tage. Det må også vise at jeg er seriøs, risikovillig og satser ALT.
lyder fint - Jeg tror også det er lidt en vildfarelse at tro, man kan ret meget andet som nystartet. Har man ikke sin privatøkonomi i samme bank kan man være 99% sikker på, at banken vil kræve - enten 100% sikkerhed i et eller andet fysik af reel værdi - eller, og normalt altid - det som hedder selvskyldnerkaution hvilket betyder, at man jo personligt hæfter for alt - og det gør man så i øvrigt i personlig virksomhed ALTID hvis man går konkurs, og så henter de også de penge de kan i ens anden bank, så man har ikke en formue i fred der, og det ville også være tosset i forhold til personlig virksomhed. Banken må heller ikke låse eller tømme ens budgetkonto grundet ens virksomhedsproblem, det er der flere domme for (ankenævn og det ved alle banker) - De har ikke ret til at lade folk sulte men skal respektere samme regler som andre kreditorer - også specielt i forhold til konti som er budget/mad - så man skal bare sørge for at der er konti som er dedikeret til de formål, så må banken ikke bare tømme.
Eneste måde at være fri af den personlige hæftelse som til syvende og sidst kan koste en alt hvis det går galt er - enten at stoppe i tide eller i alle fald max stifte en gæld man kan klare i det personlige - eller stifte selskab hvor man er fri af personlig hæftelse men IGEN - banken kommer givet til at kræve personlig hæftelse for deres konto - selvskyldnerkaution, i et nyt selskab, og så er man lige langt
I disse tider oplever flere og flere tilmed, at leverandører vil kræve enten forudbetaling eller personlig hæftelse af selskaber, så ofte er man tvunget ud i at tage den risiko. Dette tror jeg vil blive endnu mere almindeligt for hovedleverandører til de kommende IVS selskaber
Når I har samme bank, så sørg for, at der aldrig er et stort træk på den konto i bruger til virksomheden og samtidigt står større penge på de private konti - flyt mellem jeres konti (via mellemregning) for det er tosset at betale måske 10% i udlånsrente på den ene konto, og så få 0,2% indlånsrente på den anden 
Pas på jer selv bare. Sæt en grænse for hvor meget gælden ialt må blive før I evt vil trække en grænse - hold et budget og byg op stille og roligt så økonomien kan følge med, så kommer det til at gå godt
vh