Jeg er ved at udfylde PostDanmarks Proforma Invoice for at sende en vare til en privatkunde uden for EU.
Jeg er gået i stå ved allersidste del af formularen, nemlig denne:
"Declaration of Origin. The exporter of the products covered by this document (Aut. No_______) declares that except where otherwise clearly indicated these products are of EEA preferential origin"
Hvad skal jeg skrive under Aut. No??? Hvor finder jeg sådan et?
Jeg har ringet til PostDk og er blevet stillet om et par gange, men de kender slet ikke til de dokumenter, de har på deres website til download, så ingen hjælp dér.
Der må være andre herinde, der bruger proformafakturen fra PostDk?
Nå, for den. Jeg fik telefonnummeret til deres it-afdeling i stedet, da de slet ikke anede, hvem der stod for deres dokumenter. Jeg orkede så ikke at gøre mere ved det, da jeg ikke lige tænker at it-afdelingen har styr på den slags.
Oprindelseslandet er USA. Det har jeg så også skulle svare på tidligere i formularen. Jeg har fundet den danske version: "Eksportøren af varer, der er omfattet af nærværende dokument, (toldmyndighedernes tilladelse nr. ... (1)), erklærer, at varerne, medmindre andet tydeligt er angivet, har præferenceoprindelse i ... (2)."