Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af kontorpavilion til virksomheden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Klistermanden.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg står den i den lykkelige situation, at min virksomhed vokser stille og roligt, og nu er for stor til at jeg kan have det derhjemme, indenfor.

Jeg går nu og overvejer at købe en pavilion og stille den i min have, som jeg så vil flytte min virksomhed ud i.

Min spørsmål er så, skal/kan jeg købe den i virksomheden og trække den igennem mit regnskab. (den vil KUN blive brugt til min virksomhed)

eller, skal jeg købe den privat, og leje den ud til min virksomhed.

Jeg hælder mest til at købe den privat, og udleje lokalet til min virksomhed for xxxxkr /mnd, og dermed få en fast indtægt/udgift der. Da, det på sigt vil give mig flere penge end hvis jeg køber den i virksomheden.

Men. Hvad er smartest, lettest, klogest, lovligst ? kom gerne med ideer og forslag

Med venlig hilsen
Tim Hoffmann

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 17:10

Hej Tim,

Rigtig godt spørgsmål! Du skal dog huske, at når du sender en regning til din virksomhed, så er det jo en indtægt for dig privat, og en udgift for virksomheden. Dermed bør de to gå nogenlunde lige op, og du har altså ingen skattemæssig udgift som du kan trække fra.

Omvendt hvis du køber din fine pavillion i virksomheden kan du aktivere den, og afskrive på den hvert år, og dermed udnytte et fradrag i din personlige indkomst - selvfølgelig med udgangspunkt i at du har en virksomhed, og ikke et selskab (ApS eller A/S).

Det var lige mine hurtige tanker, vend endelig tilbage enten her på tråden eller i en privat besked.

De bedste hilsner,

Steffen Borg

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Aug 12
Fra  Klistermanden.dk Skrevet kl. 19:45

Hej Steffen,

Tak for fine inputs! Jeg tænkte bare at jeg kunne købe en privat til fx lad os sige 5000kr. og et lokale hvor jeg bor i den størrelse, lejes ud til la os sige 2000kr/mnd. Så hvis jeg så lejede den af mig selv for de 2000kr, som er "markedsværdien" af et lokale, så ville jeg skulle beskattes af det osv, så ville det jo stadig give mig, privat, en lille indtægt løbende, kontra at betale de 5000 , for jeg gætter på at jeg ikke vil kunne aktivere/afskrive mere end hvad jeg har købt den til ? jeg er ikke bogholder/revisor, så det er kun gæt, men jeg skal nok have fat i min revisor også :)

Ha en dejlig aften

Tim Hoffmann

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 23:03

Hej igen,

Jeg kan ikke lige se fidusen i det, for den indtægt du har privat vil modsvare den udgift du har i virksomheden - begge dele vil være personlig beskatning og altså ikke give nogen forskel :-) En pavillon til 5.000 vil du kunne udgiftsføre med det samme, vi skal over 12.300 før vi taler aktivering/afskrivning.

Dbh. Steffen

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Aug 12
Fra  Klistermanden.dk Skrevet kl. 13:31

Hejsa

Jeg har ikke megen forstand på det, så jeg tror på det du skriver, det lyder til at jeg bare skal igang med at finde en egnet pavilion og komme igang med min "flytning", så jeg ka få samlet mine maskiner og komme videre :-)

Tak for hælpen Steffen

Med venlig hilsen

Tim

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:04

Steffen har ret, og husk du kan også fradrage en del af ejendomsværdiskaten kan fradrages den del af den samlede ejendomsværdiskat der
forholdsmæssigt kan henføres til den erhvervsmæssige anvendelse af bygningen. Anvendelsen må dog ikke være af mindre omfang

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Aug 12
Fra  Klistermanden.dk Skrevet kl. 19:31

Tak Steffen!. Det havde jeg slet ik tænkt på, kun en ekstra el-måler til bygningen, da den KUN vil blive brugt til mit erhverv.

Hilsen

Tim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)