Hej jeg står den i den lykkelige situation, at min virksomhed vokser stille og roligt, og nu er for stor til at jeg kan have det derhjemme, indenfor. Jeg går nu og overvejer at købe en pavilion og stille den i min have, som jeg så vil flytte min virksomhed ud i. Min spørsmål er så, skal/kan jeg købe den i virksomheden og trække den igennem mit regnskab. (den vil KUN blive brugt til min virksomhed) eller, skal jeg købe den privat, og leje den ud til min virksomhed. Jeg hælder mest til at købe den privat, og udleje lokalet til min virksomhed for xxxxkr /mnd, og dermed få en fast indtægt/udgift der. Da, det på sigt vil give mig flere penge end hvis jeg køber den i virksomheden. Men. Hvad er smartest, lettest, klogest, lovligst ? kom gerne med ideer og forslag Med venlig hilsen |
Hej Tim,
Rigtig godt spørgsmål! Du skal dog huske, at når du sender en regning til din virksomhed, så er det jo en indtægt for dig privat, og en udgift for virksomheden. Dermed bør de to gå nogenlunde lige op, og du har altså ingen skattemæssig udgift som du kan trække fra.
Omvendt hvis du køber din fine pavillion i virksomheden kan du aktivere den, og afskrive på den hvert år, og dermed udnytte et fradrag i din personlige indkomst - selvfølgelig med udgangspunkt i at du har en virksomhed, og ikke et selskab (ApS eller A/S).
Det var lige mine hurtige tanker, vend endelig tilbage enten her på tråden eller i en privat besked.
De bedste hilsner,
Steffen Borg