Ved skam godt hvordan unix load virker :) Men der kan også ligge 64 sandy bridge CPUer bag ved den server, så hvis der er en load på 50 har det alligevel ingen betydning :) Fordi der er massere af CPU'er at tage af :) Derfor vil jeg mene, at nummeret er ligegyldigt, når man ikke kender hardware, fordi - ja, hvis den siger 'hey, der er 10 i load' - så kan vi sige.. tja, det meget, eller det er lidt - vi ved det ikke :) Derfor syntes jeg, at det er en faktor man ikke bør tænke på, når man ikke kender infrastrukturen bagved. Og selvom load er 0, kan en server jo stadig være sløvere end en server med 10 i load - eller 50 i load, kommer an på mange ting. Optimer ud fra hvad du ved sløver siden, ikke ud fra hvad du tror sløver siden. - tag de æbler der hænger lavt, og lad vær med alt mulig mikro optimering, eller udregning af CPU, hvis man kan forbedre loading tid, ved at fixe nogle billeder. Ingen grund tll at køre ting mere kompleks end de er. Det er min mening ihvertfald, om folk kan lide den eller ej - er vel op til dem |
Som jeg altid har sagt, optimer din hjemmeside så den køre godt og hurtigt på en lille server, så kan man altid rykke over på en større hvis det er nødvendigt. Og den nødvendighed har jeg kun set få gange. Så tænk aldrig hardware som det første når man gerne vil have en hurtigere hjemmeside.
Og det passer, man kan få de fleste typer hjemmesider til at køre hurtigt og stabilt, ved at tune og optimere selve løsningen, og det er selv på små servere og dårlige hosts.
MVH Kim