Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er der galt med hastigheden på vores forside?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Lucas - Hosting4Real:

Nu ved jeg ikke så meget omkring Web Wink - men load average fortæller vel intet?

Load kan være 2, og det kan køre skidt, den kan også være 20, og køre godt.

20 og køre godt kræver jo således 20 cores da hver core således er på "capacity" og ikke overloaded. Hellere have 20 cores og et load på 0 end 20 cores og et load på 50 :-)

Lavt load = serveren har intet i process queue der venter
Højt load = serveren har ting i queue der venter (per core)

Så du har delvist ret, dog er det bedre at have et load på 0 end et på 10 så det er lige det der er relevant

er faktisk en god artikel.

Ved skam godt hvordan unix load virker :) Men der kan også ligge 64 sandy bridge CPUer bag ved den server, så hvis der er en load på 50 har det alligevel ingen betydning :) Fordi der er massere af CPU'er at tage af :) Derfor vil jeg mene, at nummeret er ligegyldigt, når man ikke kender hardware, fordi - ja, hvis den siger 'hey, der er 10 i load' - så kan vi sige.. tja, det meget, eller det er lidt - vi ved det ikke :) Derfor syntes jeg, at det er en faktor man ikke bør tænke på, når man ikke kender infrastrukturen bagved.

Og selvom load er 0, kan en server jo stadig være sløvere end en server med 10 i load - eller 50 i load, kommer an på mange ting.

Optimer ud fra hvad du ved sløver siden, ikke ud fra hvad du tror sløver siden. - tag de æbler der hænger lavt, og lad vær med alt mulig mikro optimering, eller udregning af CPU, hvis man kan forbedre loading tid, ved at fixe nogle billeder.

Ingen grund tll at køre ting mere kompleks end de er.

Det er min mening ihvertfald, om folk kan lide den eller ej - er vel op til dem Stick out tongue

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:49

Som jeg altid har sagt, optimer din hjemmeside så den køre godt og hurtigt på en lille server, så kan man altid rykke over på en større hvis det er nødvendigt. Og den nødvendighed har jeg kun set få gange. Så tænk aldrig hardware som det første når man gerne vil have en hurtigere hjemmeside.

Og det passer, man kan få de fleste typer hjemmesider til at køre hurtigt og stabilt, ved at tune og optimere selve løsningen, og det er selv på små servere og dårlige hosts.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:45

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Ryd op i databasen, og fjern overhead

Det kan være svært at sikre MySQL' bliver trimmet ved kun at truncate denne ene db.  -Hvis mysql'ens generelle INNODB Mem er fyldt. Så skal der mere til.

Det er typisk tilfældet på en shared hosting at man er påvirket af alle de andre magento sites load på MySQL'en.

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Se på jeres htaccess fil, hvis i har sådan en, om den kan justeres og forbedres, og hvis noget af det  kan komme ind serversidet, kan det være endnu bedre for performance : http://www.ktj-media.dk/blog/htaccess-indflydelse-performance/

.htaccess kan ikke bruges til noget. Sitet er hosted på en nginx.  Med mindre de har ændret i HTTP Header svaret.

PingDom siger at initial svar på serveren ligger på 7-11 sekunder. - Det er ret lang tid. (Det kan/skal magentohotel klare på deres servere)

Connection på de fleste andre elementer ligger på +2 sekunder. det er også skræmmende lang tid.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:50

Søren.Pedersen:

20 og køre godt kræver jo således 20 cores da hver core således er på "capacity" og ikke overloaded. Hellere have 20 cores og et load på 0 end 20 cores og et load på 50 :-)

Lavt load = serveren har intet i process queue der venter
Højt load = serveren har ting i queue der venter (per core)

Så du har delvist ret, dog er det bedre at have et load på 0 end et på 10 så det er lige det der er relevant

For at kunne bruge load average til noget fornuftigt skal du også vide hvormange cores der er i systemet.

Det kan kun se dit load average i din php kode.

Lad os så sige at setup'et er nginx/php-fpm. Så har udbyderen offloaded PHP-FPM til et PHP Cluster. Hvilken node i php offload clustered viser dit script da load average for ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nils:

Lad os så sige at setup'et er nginx/php-fpm. Så har udbyderen offloaded PHP-FPM til et PHP Cluster. Hvilken node i php offload clustered viser dit script da load average for ?

Helt enig, man kan jo spørge udbyderen når man har et tal at gå ud fra, alternativt kan man jo fyre et benchmark script af og se hvad tid det tager at eksekvere, bruger selv dette script

http://php54serv1.webhosting.dk/bench.php?numtimes=3

prøvede det af på en udbyder hvor det tog 38 sek :-)

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:12

Drinkworld:

Hej med jer,

Vi har fået lavet forskellige ting på vores forside i løbet af flere år, men de sidste par måneder er vores forside blevet virkelig langsom.

Det drejer sig kun om forsiden og ikke de andre sider.

www.drinkworld.dk

Er der nogen som kan identificere hvorfor vores forside er så langsom, evt. hvilke moduler? og hvordan kan vi løse dette problem?

Hej Drinkworld.

Den nemmeste måde for dig er at deaktivere alle dine 3. parts-moduler og så aktivere dem én af gangen mens du tester loadtiden.

Gør evt. det samme med din template.

På den måde kan se finde synderen.

God vind med shoppen!

P.S. Til de interesserede kan jeg oplyse at serverens load meget sjældent er over 1:

load average: 0.36, 0.31, 0.27

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:

Helt enig, man kan jo spørge udbyderen når man har et tal at gå ud fra, alternativt kan man jo fyre et benchmark script af og se hvad tid det tager at eksekvere, bruger selv dette script

http://php54serv1.webhosting.dk/bench.php?numtimes=3

prøvede det af på en udbyder hvor det tog 38 sek :-)

Hvad kan man bruge dette script til helt præcis? Så vidt jeg kan se på koden tester vi math funktionen 50k gange, string manipulation 100k, loops 10 millioner gange, if/else statement 10 millioner gange.

Nu ved jeg ikke rigtig hvordan hjemmesider i denne verden virker, men jeg tror det er de færreste der har sider der executer kode som dette.. Endnu et godt eksempel på at teste hastighed af beregninger som aldrig nogensinde vil blive brugt.

Sjove er, dette script er blevet kørt, på både utrolig store servere, med ultra godt hardware, og andre maskiner med knap så godt hardware. Men hvor beregninger af præcis disse funktioner kan passe en CPU bedst.

Jeg vil mene, at dette ikke giver noget billed af den rigtige verden, helt ligesom den MySQL test du linker til ret ofte, fordi - ja, vi laver ikke samme beregning så mange gange som de tests gør.

Disse tests er latterlige, hvis man vil benchmarke servere, så gør man det med 'real world' examples, og ikke sådan noget skod kode som dette. Sorry to say, men det er virkelig latterligt med disse tests, og folk der har en lille bitte smugle hjerne, ved også at disse tests INTET fortæller om den rigtige performance i virkeligheden, og om hvordan en server skalere.

Og ja jeg har set test resultater af dette script, på servere, som rigtig mange folk ikke har adgang til, som nok tager imod lidt mere data og trafik og alligevel processer data hurtigere end andre servere ;)

Du burde vide bedre Søren.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:25

Lucas - Hosting4Real:

Hvad kan man bruge dette script til helt præcis? Så vidt jeg kan se på koden tester vi math funktionen 50k gange, string manipulation 100k, loops 10 millioner gange, if/else statement 10 millioner gange.

Nu ved jeg ikke rigtig hvordan hjemmesider i denne verden virker, men jeg tror det er de færreste der har sider der executer kode som dette.. Endnu et godt eksempel på at teste hastighed af beregninger som aldrig nogensinde vil blive brugt.

Giver da et fint billede hvad hvad PHP kan levere, er da logik at jo hurtigere en PHP server kan eksekvere diverse beregninger jo mere power er der bag, er da den bedste metode til at teste om serveren kan leve noget power inden man begynder at rode med sin kode, er da logik for burhøns at motoren, her PHP, skal være iorden inden man kan forvente et hurtig site.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Søren.Pedersen:

Giver da et fint billede hvad hvad PHP kan levere, er da logik at jo hurtigere en PHP server kan eksekvere diverse beregninger jo mere power er der bag, er da den bedste metode til at teste om serveren kan leve noget power inden man begynder at rode med sin kode, er da logik for burhøns at motoren, her PHP, skal være iorden inden man kan forvente et hurtig site.

Så du mener simpelthen en server med en quad core 3.4ghz kan klare mere trafik end en server med 8 cores på 2.2ghz?

PHP er single threaded, så ja - du kan teste hvor hurtig din CPU kan beregne samme kode om og om igen, fortæller dig intet om hvordan din side loader hvis du har mere end 1 besøgende :)

Så nej :) Scriptet er helt fint, til at teste skift mellem PHP versioner for at se om der er en forbedring eller ej, i de funktioner der bliver testet i scriptet (hele 4 funktioner?)

Bare fordi PHP kan beregne de 4 funktioner på server x hurtigere end server y, betyder ikke at en magento shop, eller wordpress side vil loade hurtigere på server x end server y.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:40

Lucas - Hosting4Real:

Bare fordi PHP kan beregne de 4 funktioner på server x hurtigere end server y, betyder ikke at en magento shop, eller wordpress side vil loade hurtigere på server x end server y.

Giver jeg dig overhovedet ikke ret, man må formode at hvis man kan lave x*y på en server på 2 sekunder mod 14 sekunder på en anden er serverens performance ligeledes markant hurtigere og derfor vil de fleste andre ting ligeledes køre hurtigere. Om det er 4 funktioner eller 500 er sandsynligvis lige fedt da alle 500 funktioner jo netop vil gøre relativt hurtigere (i single thread som du jo netop selv påpeger PHP er)  Vi snakker ikke trafik her vi snakker core performance. Der er sikkert masser af andre parametre, men lad os da checke om motoren er iorden først, lidt ala køre rundt i en fiat 127 med brede dæk, kan godt være den ligger godt i svinget men der er ikke performance til at få den ned ad langstriben, ever.

Hvis du selv havde testet op imod diverse udbydere med diverse tal, gode som dårlige, ville du vide at performance i 99% af tilfældende, er ligefrem proportional med de tal netop et simpelt script der laver x*y viser.

Nok om det, du har en mening, jeg en anden, så stopper tråden her.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)