Kære Amino brugere, Noget gik galt, så jeg prøver lige igen - Jeg har et spørgsmål angående fakturering af serviceydelser, eksempel rengørings ydelser - Hvis jeg nu har et skriftligt aftalegrundlag med en privat kunde om at jeg for eksempel kommer og gør rent 1. gang om ugen af 2 timer - Altså 4. gange om måneden af (ialt 8 timer) Kan jeg så nøjes med at fakturer kunden for 8 timer 1 gang om måneden? Jeg tænker over at jeg kommer jo hos kunden 1. gang om ugen! Hvorfor jeg spørger sådan er fordi jeg er i tvivl omkring SKAT, ville SKAT kunne accepterer at jeg kun fakturer kunden 1. gang om måneden? Jeg tænker over at hvis man skal have sat en opvaskemaskine / vaskemaskine til, så er det jo enkel opgaver som giver mening at fakturerer kunden for den tid som håndværkeren har brugt - eller skal man have sin bil på værksted og have skiftet for eksempel udstødning, så er det jo også en enkelt opgave som giver mening med faktura - eller skal vi have skiftet en smadret rude / vindue så giver det jo også mening med fakturering af den enkelt opgave som er udført. Men i det her tilfælde, kommer man jo 4. gange hos kunden om måneden, så skal man vel ikke også fakturerer kunden x 4 om måneden, er det så i orden at fakturerer kunden for 4 x udført arbejde på 1. faktura = 8 timer og i så fald skal der skrives datoer for udført arbejde på fakturaen? Håber at der er nogle herinde som besidder lige den viden, på forhånd tak :-) |
Det korte svar: Ja
Du må for den sags skyld sende en regning en gang i kvartalet hvis du har lyst. Der kommer nok en revisor her og skriver noget om periodisering, men lad være med at bekymre dig så meget om hvornår du skal fakturere. Tænk i stedet på hvor ofte du gerne vil have penge i kassen, og hvor lidt fakturering du gider bøvle med. Færre fakturaer = mindre afstemning af bank konto'en, flere fakturaer = flere penge i kassen hurtigere :)