Hej Det navn vi ønsker til vores butik og webshop er optaget - desværre. Jeg har derfor tænkt mig at kontakte vedkommende der ejer navnet - han har ingen hjemmeside oppe at køre, men har haft navnet reserveret siden 2006. Jeg er dog helt blank m.h.t. hvad jeg skal tilbyde ham. Handler selvføgelig om hvor fedt navnet er, og udbud og efterspørgsel, men er der nogle generelle retningslinier for, hvad et sådant koster??? Ville være taknemmelig for at høre, hvad "man normalt betaler". Mange hilsner
Mette |
Jeg er selv en af dem, der har fået tilbud flere gange for diverse domæner, og afvist dem, fordi jeg synes at det var for få penge.
At købe et domænenavn er ligesom at gå hen til en husejer, der ikke har sat sit hus til salg, og så prøve at købe det alligevel. Forskellen er, at et domænenavn sandsynligvis oprindeligt blev købt billigt.
Mine tanker ved salg af domænenavne har været:
- Har jeg lyst til at sælge domænet til vedkommende?
- Er prisen høj nok, til at jeg gider gøre det besvær, det er, at overføre domæneejerskab, sende faktura, osv.
- Kan jeg tjene flere penge på at lade være? Og hvordan i alverden skulle jeg finde ud af det?
- Hvis domænet er i brug: Hvad skal jeg så gøre, hvis jeg har solgt det, og gider jeg det?
Jeg kunne ikke drømme om at sælge et domæne for under 10.000 kr., men det ved jeg, at andre godt kunne finde på. Hvor højt skal man så op? Tja, det kommer som sagt an på så meget... bl.a. ejerens vurdering af den fremtidige værdi af domænet.