Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af domænenavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det navn vi ønsker til vores butik og webshop er optaget - desværre.

Jeg har derfor tænkt mig at kontakte vedkommende der ejer navnet  - han har ingen hjemmeside oppe at køre, men har haft navnet reserveret siden 2006.

Jeg er dog helt blank m.h.t. hvad jeg skal tilbyde ham. Handler selvføgelig om hvor fedt navnet er, og udbud og efterspørgsel, men er der nogle generelle retningslinier for, hvad et sådant koster???

Ville være taknemmelig for at høre, hvad "man normalt betaler".

Mange hilsner

Mette

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:12

Jeg er selv en af dem, der har fået tilbud flere gange for diverse domæner, og afvist dem, fordi jeg synes at det var for få penge.

At købe et domænenavn er ligesom at gå hen til en husejer, der ikke har sat sit hus til salg, og så prøve at købe det alligevel. Forskellen er, at et domænenavn sandsynligvis oprindeligt blev købt billigt.

Mine tanker ved salg af domænenavne har været:

- Har jeg lyst til at sælge domænet til vedkommende?

- Er prisen høj nok, til at jeg gider gøre det besvær, det er, at overføre domæneejerskab, sende faktura, osv.

- Kan jeg tjene flere penge på at lade være? Og hvordan i alverden skulle jeg finde ud af det?

- Hvis domænet er i brug: Hvad skal jeg så gøre, hvis jeg har solgt det, og gider jeg det?

Jeg kunne ikke drømme om at sælge et domæne for under 10.000 kr., men det ved jeg, at andre godt kunne finde på. Hvor højt skal man så op? Tja, det kommer som sagt an på så meget... bl.a. ejerens vurdering af den fremtidige værdi af domænet.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:27

Mette R:

Ville være taknemmelig for at høre, hvad "man normalt betaler".

Hej Mette

Jeg ved ikke hvad man normalt betaler, men jeg har netop købt et generisk .com domæne via en børs. Jeg startede med at byde $100 hvorefter han forlangte $800. Vi endte på $250 men jeg var lang tid om at svare og virkede totalt ligeglad. Husk at du "bare" kan finde på et andet navn og gør opmærksom på dette. Jeg har principielt ikke lyst til at putte penge i domænehamstreres lommer.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:31

Hvad med bare at starte med og spørge om han er interesseret i at sælge det?

Prisen er vel i sidste ende den du er villig til at give for det. 

Det er efter min mening ikke muligt ar råde dig til hvordan du skal starte med at byde - uden at vide hvad du byder på (og det skal du selvfølgelig ikke skrive her). Hvis det er registreret første gang i 2005 er det nok ikke verdens fedeste domæne (trods alt) - og et startbud på 3-5K er vel ikke helt useriøst. 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 07:24

Jeg får en del henvendelser på mine domæner, hvor folk starter med at spørge, om jeg er villig til at sælge, og som udgangspunkt svarer jeg altid nej, selv om det reelle svar er "ja, hvis prisen er rigtig". 

Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:24

Hej med jer

Tusind tak for jeres gode input. Føler mig lidt bedre rustet til at tage kontakten ;-)

Mange hilsner

Mette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)