Hej Prøver lige her for at høre om nogle af jer har input til hvor jeg kan lede. Min kæreste er flyttet her til DK for 5 måneder siden og vi leder nu med lys, lygte og internet efter noget arbejde til hende. Både for at hun kan få en indtægt så vores liv bliver nemmere men bestemt også for at hun kan komme ud af huset og lære nogle mennesker at lære. Hun er oprindeligt Kosovo-albaner men har islandsk statsborgerskab, så opholdstilladelse og ligende er ikke et issue. Hendes kvalifikationer er: - en halv gennemført uddannelse som engelsklærer (der kom en krig i vejen9 - 10 års arbejde som lærerassistent i Island - lidt forskelligt arbejde i butik, restaurant og rengøring - en uddannelse som Bio Sculpture Negletekniker - taler en masse sprog. (albansk, serbisk, tyrkisk, engelsk flydende. Islandsk og tysk ret godt. Er igang med at lære dansk hvilket går ret hurtigt) - går generelt op i at gøre ting ordentligt og er (næsten for) meget ordensmenneske. Som udgangspunkt har alt arbejde interesse, men arbejde hvor hun har kontakt med danskere er at foretrække. Vi har snakket med nogle rengøringsfirmaer men er hæmmet af at jeg er væk på arbejde en del morgener 5.30-8.30 og da vi har er børnehavebarn går det ikke med rengøring hvor hun skal være væk hjemmefra meget tidligt om morgenen. Vi har arbejdet lidt med at lade hende starte op som negleteknikker (http://mazinegle.dk) men hun føler ikke selv hun er dygtig nok til at satse 100% på det endnu. Sidder der nogle derude med en gylden ide til hvor vi kan lede efter arbejde for en med hendes kvaliteter? Input bliver modtaget med kyshånd! |
Hvor er I bosat / hvilket område leder hun efter job i? :)