Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS igen, igen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige høre om det kun er os, eller der andre mod samme oplevelse med PBS.

1. Vi har fået en ordre betalt med VISA/Dankort.
  2. Vi har ikke varerne, og annulere betalingen. (bemærk: vi har ikke godkendt betalingen først)
  3. 4 dage efter ringer kunden og spørger efter sine penge.
  4. Vi ringer til banken, Banken siger det er PBS som tilbageholder pengene.
  5. Vi ringer til PBS, PBS siger det er banken som tilbageholder pengene i op til 3 uger.

Det kan ikke være lovligt det nummer de laver.

Jeg kun i mit system se at betalingen er annuleret fra os, men kunden kan se at pengene er hos os ?!?!?!

Hvor kan jeg klage henne?  Skal jeg til forbrugerstyrelsen eller hvad?

Kasper

www.LaChica.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:10

Hej Kasper

Det lydre underligt for mig. Jeg var overbevist om der ikke forsvinder penge fra kontoen før man godkender transaktionen. Jeg har immervæk foretaget en del testkøb i min webshop hvor jeg har købt varer for 700+ kr og bagefter aflyst betalingen, og har aldrig oplevet ændringer på bankkontoen. Hvilken Gateway benytter du? Det kan måske være her der er forskelle. Ifølge lovgivningen er det jo ulovligt at trække penge far folks konto FØR varen er sendt, men hvis det alligevel ser således ud for køber burde man jo få et hav af anmeldelser til forbrugerombudsmanden for at trække pengene for tidligt.

Du skriver "banken" I virkeligheden er der jo to banker, din og kundens. Hvis du har ringet til din egen bank er disse næppe indblandet da de nok aldrig har set pengene. Når PBS siger at det er "banken" det tilbageholder pengene mener de nok nærmere kundens bank, som jo er dem der oprindeligt lovede at overføre pengene.

Nå, men pengene er altså ikke på køberens konto, og hvad gør du:

Du skriver til kunden at du har annuleret beløbet men at beløbet ifølge PBS kan være tilbageholdt i op til 3 uger hos kundens egen bank, og at han derfor må afvente at de frigiver pengene. Evt. kan han kontakte sin egen bank for en status på pengene. Bemærk at kunden IKKE kan se at pengene er hos JER. Hvordan skulle han kunne dette? Han kan højst se at de er trukket på hans konto.

Mvh Jesper

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:09

Ja, det er meget mærkeligt,

men det er aldring med dankort det sker. Kun VISA, Visa electron osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:27

Hej Loukas

Jeg kan godt forstå du er fortvivlet og kunderne er forvirret.

Når du annullerer en autorisation sender din betalings gateway en annullering til PBS.

Denne annullering behandles desværre ikke som en annullering hos PBS.

Det er meget nemt at give PBS skylden men fakta er faktisk at de fleste indløsere ikke understøtter denne funktion.

Det er selvfølgelig et stort problem især med debetkort som VisaElectron og Maestro idet der er saldo kontrol på kontoen.

Det er ikke et problem på Dankort idet der kun tjekkes om kortet er meldt spærret.

Problemet kan løses ved at det bliver muligt at lave 3 trins autorisationer på de internationale betalingskort.

Jeg vil meget gerne forklare mere om ovenstående samt vise dig hvordan vi kan hjælpe dig med at optimere din forretning. Så hvis du har lyst er du velkommen til at ringe ellers kan vi lave en aftale om at du kigger forbi vores kontor i Lyngby.

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key Account Manager

www.dibs.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 00:02

Det kunne da være spændende, om du ville dele ud af dit løsningsforslag her på forumet, hvor vi hjælper hinanden!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:12

Hej Henrik

Jeg deler meget gerne min viden... Det er bare så svært at tegne og forklare...

;o) 

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key Account Manager

www.dibs.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)