Jeg skal lige høre om det kun er os, eller der andre mod samme oplevelse med PBS.
Det kan ikke være lovligt det nummer de laver. Jeg kun i mit system se at betalingen er annuleret fra os, men kunden kan se at pengene er hos os ?!?!?! Hvor kan jeg klage henne? Skal jeg til forbrugerstyrelsen eller hvad?
Kasper
|
Hej Kasper
Det lydre underligt for mig. Jeg var overbevist om der ikke forsvinder penge fra kontoen før man godkender transaktionen. Jeg har immervæk foretaget en del testkøb i min webshop hvor jeg har købt varer for 700+ kr og bagefter aflyst betalingen, og har aldrig oplevet ændringer på bankkontoen. Hvilken Gateway benytter du? Det kan måske være her der er forskelle. Ifølge lovgivningen er det jo ulovligt at trække penge far folks konto FØR varen er sendt, men hvis det alligevel ser således ud for køber burde man jo få et hav af anmeldelser til forbrugerombudsmanden for at trække pengene for tidligt.
Du skriver "banken" I virkeligheden er der jo to banker, din og kundens. Hvis du har ringet til din egen bank er disse næppe indblandet da de nok aldrig har set pengene. Når PBS siger at det er "banken" det tilbageholder pengene mener de nok nærmere kundens bank, som jo er dem der oprindeligt lovede at overføre pengene.
Nå, men pengene er altså ikke på køberens konto, og hvad gør du:
Du skriver til kunden at du har annuleret beløbet men at beløbet ifølge PBS kan være tilbageholdt i op til 3 uger hos kundens egen bank, og at han derfor må afvente at de frigiver pengene. Evt. kan han kontakte sin egen bank for en status på pengene. Bemærk at kunden IKKE kan se at pengene er hos JER. Hvordan skulle han kunne dette? Han kan højst se at de er trukket på hans konto.
Mvh Jesper