Hej kære Aminoer, Jeg kunne godt bruge en masse likes på min nye side på facebook: |
Hej,
En god idé vil i hvert fald være at stoppe med at køre konkurrencer, som bryder markedsføringsloven. At forlange deling af siden er i forbrugerombudsmandens tolkning af loven det samme om at sende spam-mails.
At kræve at folk trykker synes godt om din side er i øvrigt heller ikke helt optimalt. Du har ingen værktøjer som kan hente oplysninger om hvem som har liket din side ud fra Facebook. Du kan gøre det i forhold til kommentarer og likes på en opdatering - men ikke på hele siden. Jo, så skal du sidde og scrolle listen mens fans igennem, men det er jo en hel håbløs opgave (den tid du bruger på dét kan du i hvert fald ikke bruge på at promovere din virksomhed!) og den går i øvrigt ikke længere end nogle hundrede fans tilbage, så du ender på et tidspunkt med at have så mange fans (forhåbentlig), at du snyder de første der er kommet til for en vinderchance og det er mildt sagt ikke smart.
Hvad er det for annoncer du betaler? Er det bare funktionerne "promover side" og "boost opslag" du bruger? Det nytter ingenting. Til en produkt som dit vil jeg foreslå, at du får lavet segmentering, målrettet annoncering mod brugere af lige præcis de mobilmærker dit produkt kan benyttes til, kun visning i mobil newsfeed og så videre. Og så skal du naturligvis have tracking sat op på dine annoncekampagner så du kan se om dit budget på Facebook rent faktisk leder til salg i din webshop. Næste skridt bliver så at se hvilke aldersgrupper der konverterer bedst og så satse sin markedsføring der til at begynde med. Der hvor man får flest konverteringer pr. kunde.
Og ja, det kan jeg godt hjælpe dig med. Du kan sende mig en mail på dl@socialization.dk og lige skrive lidt om hvad du har gjort indtil nu, hvad du forestiller dig af budget (her taler jeg om betaling for annoncer - ikke assistance) og så kan vi tage dialogen derfra.
Mvh
David Lorentzen,
Socialization