Hej Aminoer, Jeg er meget interesseret i en hjemmeside. Der er dog en anden ejer. Han bruger den ikke, og der er intet på hjemmesiden Hvis jeg går ind på den siger google chrome: Denne webside er ikke tilgængeligHvad gør jeg her? Vi har allerede lavet en hjemmeside til den www.XXXXXXXX.dk Han vil have penge for den men det er vidst ulovligt. Jeg har før hørt om at man på en eller anden måde kan overtage den uden at skulle betale ham noget. Mvh Kim |
Du ved jo ikke om han bruger domænet til mail, har subdomæner der bliver brugt istedet for hoveddomænet, domænet kun bruges til intranet og er lukket for offentlig adgang.
Så det er meget svært at bevise at domænet ikke bruges, og med mindre det ikke har tilknyttet dns, kan du ikke sige at det ikke er i brug.
Du kan starte en domæneklagesag, hvor du betaler 500-1.000 kroner for at starte den, og hvis du får ret i din klage får du pengene igen.
Find et andet domænenavn, det er langt lettere, eller betal manden de penge han forlanger for "hjemmesiden incl domænenavn".