Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - bogføring af købsfaktura (varebeholdning/lager?)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er stødt på et mindre problem i forbindelse med brugen af Dinero.

Når jeg opretter en købsfaktura i systemet, får jeg ikke lov til at bogføre beløbet i varebeholdningen (omsætningsaktiver), men kun som vareforbrug i driften.

Har tidl. været vant til, at optælle mit lager pr. 1.1.20xx for derefter at kunne udregne selve vareforbruget - (flytte fra varebeholdning til vareforbrug). Vil det være nemmere for mig, at bogføre produkterne direkte under vareforbrug (som Dinero lægger op til), og i stedet udregne lager ved at flytte fra vareforbrug til varebeholdning når året er omme? - hvilket vel bliver en mulighed når kassekladden bliver tilgængelig i Dinero.

Jeg vil helst ikke komme i klemme ifh. at man normalt ikke må bogføre en vare som et vareforbrug før det er solgt/brugt.

Til info:
Produkterne jeg sælger er storformat plakater med et minimum på lager (max 5-10 af hver - ca. 20 forskellige designs).

Håber I kan hjælpe.
Venlig hilsen
Jonas Pedersen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Hej Jonas.

Har du fundet et svar til dette, for jeg står i samme situation? :)

Mvh, Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35

Ja skriv til support @ dinero.dk - Man kan kun vælge en driftskonto og burde vel kunne vælge en statuskonto også når det er varekøb som jeg lige - uden stor reflektion - ser det

Du må i alle fald kunne gå i kassekladde stedet 

Så får du den ind på varelager som du ser, og så kan du siden flytte ved forbrug - ved som konto at vælge dit vareforbrug og ha varelager som modkonto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

jeg skriver lige til support for at høre om det er noget der kommer på. For jeg vil da mene det ville være lettest at når man lavede et køb og så kunne smide det under "Status, Omsætnigsarkiver, 6200 Varebeholdning".

Havde godt luret man kunne gøre dette under kassekladde, men når man nu havde den fine funktion som Køb giver, så vil det da være at foretrække :)

Tak for hjælpen. (Og John, du er til stor hjælp herinde, for har kunne bruge flere af dine svar i diverse tråde :)) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

Niclasrp:
jeg skriver lige til support for at høre om det er noget der kommer på. For jeg vil da mene det ville være lettest at når man lavede et køb og så kunne smide det under "Status, Omsætnigsarkiver, 6200 Varebeholdning".
helt enig - Er det ikke sådan at salgsfaktura går i status indtil man afbooker som betalt - så der mener jeg der er tænkt på det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Nov 09
Skrevet kl. 17:43

Hej Niklas

Dinero support kunne kun oplyse, at jeg skulle anvende finansbilag (nu kassekladde).

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Nov 09
Skrevet kl. 17:48

Hej John

Tak for svar.

Kan kun give dig ret - mener også at man burde kunne vælge en statuskonto.

Rigtig fint at Amino'en Niclas sender spørgsmålet/ændringsønsket forbi Dinero Support.

Og ja, kassekladden kan nu gøre tricket :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)