Hej alle. Jeg skal starte min første webshop, som sælger kvalitetscykler til billige penge. Mit problem er bare, at jeg intet aner om, hvilken løsning jeg skal vælge mht. prestashop, OsCommerce og alle de andre mærkelige begreber. Jeg har heller den store idé om, hvem jeg skal vælge, til at oprette shoppen for mig. Har fået tilsendt en masse tilbud, lige fra 2.000DKK til 15.000DKK - Fælles for alle tilbud er, at jeg får alt det "gode", hvad end det så er. Mit budget for en webshop ligger på ca 5.000DKK. Har hjemmesiden www.cykelhelten.dk der kan i se nogle af de produkter, som jeg forventer at fører. Jeg kunne godt tænke mig en shop i retningen af http://www.bikebuster.dk/ på en senere tidpunkt. Forventer ikke at det ser sådan ud til at starte med. De fleste af mine produkter har en pris på over 10.000DKK, derfor er det vigtig, at kunderne føler sig trygge, ved at handle hos mig. Farverne på siden skal ikke være så mørke, som på min nuværende - helst nogle lidt mere indbydende farver. Hvad skal jeg vælge, og hvad skal jeg vælge fra? Hvor mange penge skal jeg bruge på en webshop når jeg lige er startet? Hvilke ting er vigtige at have på en webshop? Hvad gjorde I da I startede? Jeg vil have mest ud af mine penge. I må meget gerne skrive, hvis i kender nogle der kan lave det godt, til en god pris. Skal måske også nævne, at jeg først fylder 18 til december - er det derfor en god idé at vente? - Derudover så vil nogen måske undre sig over, hvorfor jeg ikke skriver på freelancer.... Det har jeg prøvet, og det virker også helt fint, hvis jeg er på udkig efter en masse tilbud. Jeg søger lige pt. rådgivning. Håber i gider hjælpe... jeg er rimelig lost. De bedste hilsner Bertin G. Hansen |
Vend den om: har du en ven / bekendt, som er god til ét bestemt system.
Brug den platform :-)
Det giver sig selv, at du skal have lavet en form for diagram over dit/dine produkter. Hvad består dine produkter af herunder konfigurationsmuligheder med videre og, ikke mindst, hvad er interessant at vide ift købere - du skal jo sørge for at der er plads til disse oplysninger i din shop.
Og alt det gode. Når din webshop er sat op, så er det, at det rigtige arbejde går i gang: markedsføring (og et par forkortelse herunder: PPC, SEO, SEM).
I forbindelse med det, skal du helst allerede have en plan; Hvad for søgeord vil du gerne kunne findes på, hvordan har du tænkt dig at ranke på dem, hvem skriver indholdet.
For at du kan får noget ud af det, så skal du kunne måle på alt hvad du laver. Dvs, den der laver din shop, skal sørge for at det hele er sat op til fx Google Analytics, Google og Bing Webmaster Tools, at delinger på sociale netværk ser fornuftige ud og et hav af andre elementer.
Du skal IKKE kun købe din shop på en flot forside/layout.