Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr etableringskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folks

Jeg er lige blevet opmærksom på muligheden for at oprette en etableringskonto og derved opnå personligt fradrag.

Egentlig er jeg meget tæt på at oprette ApS og derfor spekulerer jeg over om indskuddene på etableringskontoen skal ske over en periode eller jeg bare kan sætte alle de nødvendige 80.000kr ind på en etableringskonto af én gang og dermed stadig opnå fradrag.

Altså skal indskuddene indbetales over tid?

Jeg synes ikke jeg har kunnet læse det af disse links.

http://startvaekst.dk/etableringskontoer

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2131455&vId=0&lang=DA

Vh

-Søndergaard-

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 20:05

Ingen der har erfaringer med ovenstående?

-Søndergaard-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Du kan indskyde hele beløbet på en gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

Henrik hvor kan man læse om etableringskonti ud over de to links. Er der ikke et eller andet specielt ved at bruge etableringskonto med personligt fradrag i forbindelse med som nævnt her - opstart af et ApS - altså bruge etableringskontoen til de 80.000 man skal ind med for at få det i gang. 

Der må være et eller andet, for ellers ville det jo altid være tosset at bruge beskattede midler - Jeg har aldrig rigtigt fået sat mig ind i det, men et eller andet må der være Big Smile

Er det et eller andet med, at man de næste 10 år for lagt 10% af det investerede beløb på sin indtægt så det skattes, bare over længere tid, og hvis ja, er det så kun når det bruges til ApS kaptial men uanset hvad?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48

Cookie - John Hannover:

...hvor kan man læse om etableringskonti ud over de to links.

Jeg er ikke nået længere end til retsinformation, men det er mit indtryk at både de større revisionsfirmaer og banker alle har udgivet kundemateriale om både etableringskonti og iværksætterkonto.

Det er ved brug af iværksætterkontoen, at man over 10 år for lagt 10% af det investerede beløb på sin personlige indtægt. For etableringskonti er det over 10 år kun 5%, der tillægges den enkeltes skattepligtige indkomst.

Ovenstående gælder så for ApS og A/S. Til gengæld sker der ingen reduktion i anskaffelsesprisen på aktien/anparten.

Ved brug af det opsparede til andre formål end aktier/anparter gennemføres beskatningen ved at afskrivningsgrundlaget for de købte formuegoder nedsættes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38

Henrik Koudahl:
Det er ved brug af iværksætterkontoen, at man over 10 år for lagt 10% af det investerede beløb på sin personlige indtægt. For etableringskonti er det over 10 år kun 5%, der tillægges den enkeltes skattepligtige indkomst.

OK - er det korrekt forstået, at ved iværksætterkonto bliver hele beløbet beskattet over 10 år medens det ved en etableringskonto så kun er halvdelen af det beløb man har sat i ApS kapitial der bliver beskattet ialt - og i begge dele - beskattet som personlig indkomst - også selv om man lukker selskabet inden de 10 år?  

(og forskellen må være, at iværksætter konto giver fradrag i personlig indkomst medens etableringskonto kun giver fradrag i skattepligtig indkomst)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)