et spørgsmål til regnskabsåret. Jeg fik oprettet min virksomhed med start den 1/8-13. Vil regnskabsåret så være fra den dato til den 31/7-14?
Jeg studser lidt over, at Dinero.dk vil have mig til at vælge mellem en af disse datoer for afslutningen af regnskabsåret:
31/12-2013
31/3-2014
30/6-2014
30/9-2014
31/12-2014.
Jeg er nok ud i en kvartalsmæssig afregning af moms, hvilket nok fører til de her datoer, men bør regnskabsåret ikke være slut den 31/7-2014? Og den første momsafregning 30/10-13, siden jeg åbnede biksen den 1/8?
personlig virksomhed som jeg tror du har - følger altid kalenderåret og selvangivelses aflevering
Det er så forkert (om end udgangspunktet). Kildeskatteloven giver faktisk mulighed for at selvstændige erhvervsdrivende også kan have skæve regnskabsår, hvis forholdene taler for det.
jep Henrik, men du er vel enig i, at hvis ikke der er specielt andet der taler for det og man driver som helt almindelig personlig virksomhed, så er det enkle absolut at følge regnskabsåret - regnskabs og skattemæssigt? vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER