Dato: 1/20/2006 1:11:49 PM Forfatter: Jesper Nedergaard Jepsen Jeg tror nok der skal være nogle der er friske på at investere i din klub :-) De folkeaktier du har snakket om, kunne du tilbyde til evt. Kunder, så føler de jo på en måde også at det er 'deres' klub, så kan man jo få den tanke, at de vil komme der noget oftere og støtte klubben, da de selv har været med til at investere. Men hmm... Hvis det havde været om 2-3 år ville jeg nok have meldt mig som investor. Håber sq du får fundet noget kapital, så du kan komme igang med dit projekt, der skal nok være noget kapital til det :)
hej igen
Ja det har været en af mine tanker at tilbyde folke anparter til mine kunder, men dilemmaet i dette er at mine kunder først viser sig når klubben ER i gang - dog kan dette bruges som et led i investors exit strategi således, at gæster langsom men sikkert overtager de 35 % investor har.
Mit projekt har indtil nu været på vej i mere end 8 år - jeg har som nævnt i en anden tråd forsøgt for nogen år siden at finde investorer men kunne ikke afse nok tid til dette store arbejde. Den tid har jeg dog i dag og gør et stort arbejde med at finde mulighederne.
Ideen til folke anparter fik jeg fra en ven en tidlig morgen. Har i dag tilkendegivelser om køb af disse anparter for kr. 8.750,00 - det er den rette vej men der er godt nok langt til målet på 6.000 stk.
En af mine muligheder for at sikrer at investor kan have en exit efter eks. 8 - 10 år er låneomlægge den ejendom jeg køber til formålet. Jeg forventer at de første par år bliver med afdragsfrie lån - men vil kun bruge denne mulighed i så kort en periode som muligt - for som vi alle ved så kommer REGNINGEN for den frihed. Det kan også vise sig som en mulighed at jeg selv opkøber de folke anparter jeg har råd til - således at der løbende tilføres kapital som bruges den dag investor har sit exit.