Jeg har brug for at høre jeres mening, og få lidt rådgivning til den situation jeg befinder mig i lige nu - det følger en lille historie. Jeg skal gøre den kort. Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og skulle af den grund ikke bo sammen længere. Sammen ejer vi en lejlighed, og alt hvad der er i lejligheden er blevet købt sammen. Min kæreste vil blive boende i lejligheden og vil derfor ha' købt mig ud. I stedet for vi skal til at lave et nyt salg har vi bestemt at hun overtager lejligheden hvis hun overtager min del af gælden på lejligheden, og ligeledes vil hun købe alle tingene af mig. Hun lavede 2 kontrakter: 1: En kontrakt om salg af lejlighed for det beløb tilsvarende min del af gælden til brug hos banken, andelsforeningen og administrationen. 2: En kontrakt om en personlig overførsel til min bankkonto, af et beløb tilsvarende det som min del af de indkøb vi har gjort, er. Ingen henvisning til lejlighedssalg eller nogen form for forbindelse til situationen andet end der er tale om en personlig overførsel med nogle betingelser af at jeg får hentet mine ting osv. Problemet er nu at jeg har underskrevet begge kontrakter og sendt dem retur. Den til banken er jo selvfølgelig godkendt, og jeg har vel allerede "solgt" min andel af lejligheden. Jeg har ikke modtaget kontrakt nr. 2 tilbage med nogen underskrift eller garanti, og er nu bange for at hun slet ikke vil overføre nogen penge. Hvordan står jeg i forhold til det? Kan hun godt bare lade være med at underskrive den, og så har jeg i teorien ikke ret til noget som helst. Jeg håber der er nogen med juridisk kendskab der kan hjælpe mig lidt. Mvh |
Hej Kamikaze,
Det første, som lige stikker i øjnene er: Hvorfor undertegner du en aftale, som ikke er undertegnet af modparten?
Hun burde jo have sendt to underskrevne originaler af hver aftale, som du kunne underskrive og returnere.
Når det er sagt, så ville det være ualmindeligt groft, hvis hun snød dig her - og det er hun faktisk ikke rigtigt i sin ret til.
Undertegner hun ikke aftalen, så har du stadig ret til dine ejendele og derfor kommer hun ikke uden om en bodeling.
Jeg ville ikke være så bekymret. Bare skriv til hende og sig, at eftersom du ikke har modtaget kontrakten retur eller modtaget nogen penge, så vil du gerne aftale en dato for bodeling.
Mon så ikke der sker noget hurtigt?
Held og lykke med det.