Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet snydt? Gyldighed af kontrakt ved opdeling af bolig og ejendele efter split.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for at høre jeres mening, og få lidt rådgivning til den situation jeg befinder mig i lige nu - det følger en lille historie. Jeg skal gøre den kort.

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og skulle af den grund ikke bo sammen længere. Sammen ejer vi en lejlighed, og alt hvad der er i lejligheden er blevet købt sammen.

Min kæreste vil blive boende i lejligheden og vil derfor ha' købt mig ud. I stedet for vi skal til at lave et nyt salg har vi bestemt at hun overtager lejligheden hvis hun overtager min del af gælden på lejligheden, og ligeledes vil hun købe alle tingene af mig.

Hun lavede 2 kontrakter:

1: En kontrakt om salg af lejlighed for det beløb tilsvarende min del af gælden til brug hos banken, andelsforeningen og administrationen.

2: En kontrakt om en personlig overførsel til min bankkonto, af et beløb tilsvarende det som min del af de indkøb vi har gjort, er. Ingen henvisning til lejlighedssalg eller nogen form for forbindelse til situationen andet end der er  tale om en personlig overførsel med nogle betingelser af at jeg får hentet mine ting osv.

Problemet er nu at jeg har underskrevet begge kontrakter og sendt dem retur. Den til banken er jo selvfølgelig godkendt, og jeg har vel allerede "solgt" min andel af lejligheden.

Jeg har ikke modtaget kontrakt nr. 2 tilbage med nogen underskrift eller garanti, og er nu bange for at hun slet ikke vil overføre nogen penge.

Hvordan står jeg i forhold til det? Kan hun godt bare lade være med at underskrive den, og så har jeg i teorien ikke ret til noget som helst.

Jeg håber der er nogen med juridisk kendskab der kan hjælpe mig lidt.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:06

Hej Kamikaze,

Det første, som lige stikker i øjnene er: Hvorfor undertegner du en aftale, som ikke er undertegnet af modparten?

Hun burde jo have sendt to underskrevne originaler af hver aftale, som du kunne underskrive og returnere.

Når det er sagt, så ville det være ualmindeligt groft, hvis hun snød dig her - og det er hun faktisk ikke rigtigt i sin ret til.

Undertegner hun ikke aftalen, så har du stadig ret til dine ejendele og derfor kommer hun ikke uden om en bodeling.

Jeg ville ikke være så bekymret. Bare skriv til hende og sig, at eftersom du ikke har modtaget kontrakten retur eller modtaget nogen penge, så vil du gerne aftale en dato for bodeling.

Mon så ikke der sker noget hurtigt?

Held og lykke med det. 

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 10:14

Hej Flemming,

Mange tak for dit svar.

Problemet er også lidt at jeg er ligeglad med vores møbler og andet, for jeg har ikke plads til det hjemme hos mine forældre alligevel, og det ved hun godt.

En anden side af sagen er også at det beløb vi havde aftalt var noget højere end det der egentlig er værdier for i lejligheden, da værdien af lejligheden er steget markant siden vi købte den, så det var også en slags kompensation for det.

Men når det er hende der har udfærdiget kontrakterne og mailet dem til mig, og bedt om at få en bekræftelse tilbage på at jeg har modtaget dem, så er det vel også en slags "digital signatur", eller den holder måske ikke?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 10:19

Hej igen,

Det er problematisk at blande æbler og pærer, som der er sket her.

Som du udlægger det nu, så kunne det godt se ud som om at hun ikke har lyst til at overholde sin del af aftalen.

Du står ikke super godt, men har du stadig en kopi af aftalen? Eller sendte du begge retur?

Hvis hun har sendt den via mail og bedt dig udskrive og returnere den undertegnet, så står du rimeligt godt, da du kan bevise, hvor mailen kom fra etc.

Men kom den i brevpost og du ikke selv har en original/kopi nu, så står du pænt dårligt, vil jeg tro.

Det kræver næsten at en af advokaterne herinde lige giver sit besyv med.

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 10:23

Ja, det er sådan jeg ser på.

Nu har hun fået mig til at sælge min del af lejligheden for hvad der er tæt på ikke at være nogen penge, og det foregik på den ene kontrakt.

På anden kontrakt hvor jeg skulle få min kompensation, har jeg ikke modtaget noget retur, så jeg frygter lidt at det er det vi er ude i.

Jeg har en email fra hende med de 2 kontrakter vedhæftet som PDF'er og som tekst i mailen står der at jeg skal læse dem igennem, underskrive og sende retur ASAP.

Mvh

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:24

Går ud fra hun har sendt kontrakterne via mail eller post, og du kan derfor dokumentere at hun har fremsendt dem og derfor ikke noget du selv har fabrikeret. 

Desuden kan du dokumentere at dit navn fremgår på købsbeviset, og at du derfor ejer halvdelen af lejligheden.

Skriv til hende, at du mangler kontrakt nr. 2 i underskrevet stand og et forventet tidspunkt for overførsel af beløbet. Send det på mail og print mailen ud som dokumentation.

Hvis ikke hun svare, så send en rykker på ny hvor du gør opmærksom på at hvis ikke du modtager kontrakt 2 inden dato x, så ophæves kontrakt nr. 1 og lejligheden sælges på alm. vilkår. 

Hvis ikke hun reagerer, så er det yderst alvorligt for så er vi over i bedrageri hvilket kan give fængselsstraf. Håber virkelig ikke det kommer så vidt. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 10:27

Tak for dit svar Daniel.

Det er utroligt at man ikke kan løse sådan noget som voksne mennesker.

De 2 kontrakter har ikke nogen henvisning til hinanden - banken og andelsforening har allerede modtaget den og flyttet min gæld til hende.

Så jeg tror ikke bare jeg kan ophæve salget når det allerede er foregået.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 10:56

Ryk hende for betalingen.

Du har en ret god sag i byretten, hvis dette er forløbet.

HVIS hun vil snyde dig for dine penge, så er det en dårlig sag hun har og hun har endda selv leveret al materialet og lagt navn til i PDF og på mailen.

Ergo: Betaler hun ikke, så bliver hun stensikkert dømt til betaling ved civilt søgsmål. Du ville have utroligt nemt ved at løfte bevisbyrden for at hun bare ønskede at du skulle lade hende overtage ejendommen og ville snyde dig for din andel ellers.

Så se nu bare at få ringet eller skrevet til hende asap og rykket for betalingen. Hvis hun på nogen måde viser, at hun ikke ønsker at betale, så bed en advokat skrive en høflig reminder til hende. Tro mig, så ændrer hun hurtigt mening.

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 10:59

Mange tak for jeres gode svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

ja hun bliver stensikkert dømt til betaling - man kan jo ikke holde de to ting hver for sig. Det kan være besvær, men hun kan ikke komme uden om at betale
synd at folk kan være så tossede
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)