Så vidt jeg har forstået, så skal søgeordet være relevant i forhold til annoncen, som omvendt skal være relevant i forhold til landingpage... Hvis du har styr på det, så skal du vidst have maksimalt fokus på din CTR som er uhyre vigtig for kvalitetsresultatet. Jo højere CTR, jo højere kvalitetsresultat! :)
Jeg mindes også at huske at der var noget med historikken på kontoen? Dvs. hvis du over en længere periode har kørt med for lav kval.res, så kan du med fordel flytte det hele over til en ny konto, og prøve dér? - Men du må ikke hænge mig op på det her...! :)
Anders har helt ret, dog på nær det med at flytte til en ny konto. Historisk performance er nemlig knyttet til det annoncerede domæne. Flyt derfor kun til en ny konto, hvis du fuldstændigt har mistet overblikket og modet på at skabe en god struktur på den eksisterende konto. Husk dog at din statistik så vil ligge på to forskellige konti.
Byg en god kampagnestruktur med målrettede annoncegrupper. Tjek din søgeordsrapport og tilføj irrelevante søgninger som negative søgeord og tilføj relevante søgeudtryk som eksakte og/eller søgeordssætninger (så du kan byde individuelt på dem). Kør splittest af annoncetekster i alle annoncegrupper. Opret evt. nye målrettede annoncegrupper til søgeudtryk med dårligt kvalitetsresultat og slet dem, hvis det ikke hjælper og du ikke tjener penge på dem.
Så skal der nok ske forbedringer på kvalitetsresultaterne :-)
Undskyld sproget Andreas, men... shit... det med en god kampagnestruktur synes jeg egentlig at jeg har, og jeg har tilføjet negative søgeord, men der efter står jeg af. Jeg må prøve at læse mig til det...
Jeg fik lige læst at hvis mine søgeord harmonerer godt med min landingpage, så vil det øge kval.res. - er det korrekt? Det er jo lidt svært som fotograf, når jeg sælger billeder, og ikke vil fokusere alt for meget på tekst...
Det er korrekt. Den vigtigste faktor for kvalitetsresultatet er dog klikraten på annoncerne. Men sammenhæng mellem søgeord, annoncetekst og landingsside er også vigtigt - og noget du selv kan styre. Jeg vil anbefale at have god beskrivende tekst, hvori du bruger dine vigtigste søgeord, på dine landingssider. Det vil gavne både din organiske og betalte trafik fra Google.