Hejsa. Vi har fået en henvendelse direkte Google, med overskriften "Adwordsoptimering med hjælp fra google". Vi betvivler ikke ægtheden af emailen, men vi er lidt usikre på, hvor meget de vil rode i vores kampagner. Som vores kampagner er skruet sammen pt., skal der ikke umiddelbart pilles ved budgetterne. Der kan givetvis optimeres med eksempelvis nogle negative søgeord, og derved en bedre udnyttelse af budgettet. Vores tanke umiddelbart er, at vi vil give gutten fra Google lov til at rode med et par enkelte kampagner (ikke dem alle!!), men han får ikke lov til at justere på budgettet. Er der noget vi skal være opmærksom på, hvis vi giver gutten lov til at rode med vores kampagner? \ Jean Jensen |
Google bliver bedre og bedre til optimering - så giv dem da bare chancen. Men som du nævner, så er det vigtigt, at oplyse om eventuelle ændringer som I absolut ikke ønsker, bl.a. ændringer i budget.
Det er ligeledes vigtigt, at I selv efterfølgende kan tjekke op på optimeringerne og kan se relevans i dem.
Men Google som samarbejdspartner, kan det være "ræven der vogter høns" - men som sagt, de er blevet meget bedre de sidste par år.