Jeg har netop startet en lille virksomhed, hvor jeg blandtandet importerer fra Kina. Leveringen af varerne sker med UPS, som derfor også håndterer told og moms afregning for mig.
kender ikke e-conomic godt nok, men har du fulgt det korrekt så vil den jo være med både under salgsmoms og købsmoms (lagt til din købs moms fra inden du bogførte - den ses som særpunkt under salgsmoms men i købsmoms lægges den til øvrig købsmoms - men det var bare et generelt svar
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har netop startet en lille virksomhed, hvor jeg blandtandet importerer fra Kina. Leveringen af varerne sker med UPS, som derfor også håndterer told og moms afregning for mig.
Se nu fornemmer jeg jo lidt, at jeg har gjort noget forkert. For jeg HAR betalt importmomsen. Jeg fik en faktura fra UPS efter modtagelsen pålyndende told, gebyr OG importmoms på 25%, som jeg har betalt.
Er mit problem at UPS ikke har været klar over at det var erhvervsmæssig import og derfor faktureret mig som om varerne var til privat brug?
I så fald. Hvordan løser jeg problemet nu og hvordan undgår jeg det fremover?
Det er min første import, så jeg håber i kan bære over med mig. Jeg synes ellers jeg havde sat mig ret grundigt ind i tingene...
John -> Jeg har lige læst din artikel omkring moms ved import, så jeg er nu helt med på hvor jeg har dummet mig... Iøvrigt rigtig meget god læsning du har lagt op!
Nogen gode råd til hvordan jeg får rettet op på problemet?
Kan jeg evt blot lægge momsbeløbet til manuelt, når jeg sender momsopgørelsen ind for dette kvartal? Jeg kan jo dokumentere at jeg har betalt, hvis der skulle blive brug for det.
kan du ikke bare først bogføre helt modsat det du åbenbart har bogført forkert - og så bogføre korrekt via posteringsjournal - eller lave en korrigerende post der retter det du har fundet som fejl - jeg synes dit regnskab skal stemme med det du opgiver hvis du nu er sikker på hvad du skal ha bogført
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Din bogføring og det du angiver skal jo meget gerne være ens, eller får du besvær ved momsangivelsen, så er den betalt momsen så må bogføring jo følge angivese/og omvendt - så bogfør som du skal angive
vh