Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man købe fx snackpølser i Tyskland og videresælge i Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Jeg er helt ny på Amino, så nu vil jeg prøve at stille mit allerførste spørgsmål herinde. Kan nogen fortælle mig, om man må købe fx snack- og ølpølser, chips, peanuts m.m. i Tyskland og sælge herhjemme? Jeg synes ikke jeg kan læse noget om fødevarer, når jeg læser på Skat.dk - kun øl og spiritus. Og skal jeg i så fald registreres som importør? Idéen er, at køre til Tyskland og købe et parti hos et tysk engroslager og sælge i Danmark på et værtshus. Spørgsmålet er, om det i det hele taget vil kunne betale sig, altså om der er noget at spare, i forhold til at købe herhjemme. Som privatperson er der jo penge at spare, men det er jo heller ikke til videresalg...

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fødevarer er et pænt reguleret område, med en del regler.

Du skal have firma, og importørregistreres.

Du skal godkendes af ( lager) fødevarestyrelsen.

Du skal bestå kursus omkring fødevarer ( kan ikke lige huske navnet nu..)

Så skal du undersøge om varerne er godkendt til salg i Danmark, evt. mærkes med dansk deklaration, undersøge hvilke afgifter der er på varen ( f.eks slik er der DKK 24,61 afgift pr. kilo) - pølser ved jeg ikke noget om desværre..

Så, jo det er muligt, men ikke noget du bare må gå igang med.

Tilmeldt 16. Sep 13
Skrevet kl. 07:50

Hej Jesper Smile

Tak for dit svar - firma og import er på plads, næringsbrev ligeledes, afgift er der kun på slik, sodavand, alkohol, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til og man må for og så vidt også gerne tage fødevarer med over grænsen. Det med deklarationen tror jeg helt sikkert, du har ret i. Hvor mon jeg kan finde mere om emnet? Hvis der er nogen, der er knivskarpe på området, hører jeg gerne fra jer. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:54

Jeg ville ringe til en konsulent i fødevareregionen i dit område.

De er ok flinke til at hjælpe. :)

Tilmeldt 16. Sep 13
Skrevet kl. 08:17

Ja, det vil jeg prøve. Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)