Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der moms på underholdning

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ballobberne & Co.:
John vil det sige at jeg heller ikke må give min nabo 2500 kr. for at hjælpe mig med at klippe min hæk ?? nå bare han oplyser til skat at han har tjent de penge og han betaler sin skat af de penge som han har tjent ?? også selv om at han er privat person ?
nej men hvis du lønner folk som del af et arrangement må du ikke gøre det uden indberetning. Med naboen er der bagatelgrænser tror jeg - Henrik Koudahl ved (som altid) nok bedre - men det kan ikke sammenlignes med et arrangement hvor du lønner folk for et stykke arbejde vil jeg mene

reglerne for hvornår man skal indberette er klart øgede og driver du det som virksomhed - registreret er der ikke skygge af tvivl - indberet - og driver du som virksomhed - men ikke er registreret - grundet ex du er under momsgrænse - så tror jeg stadigt du skal indberette desværre.

Er det din nabo og 2.500 ved jeg det ikke - men der er få arbejdstyper man kan få udført uden at indberette (som b-skat så man opkræver ikke)-  ex hushjælp o.l. men det synes ikke dit lyder til at høre under

vh

Jeg er helt med på at jeg skal indberette det til skat, nå jeg betaler en hjælper, på samme måde som en trylle kunster gør med sin hjælper eller en musiker gør med sine hjælper.

Men da jeg ringet til skat igår og spurgte dem, der sagde de at jeg ikke skulle moms registreres, og det ville jeg slet ikke kunne blive med den type arbejde som jeg laver.

Jeg høre under musiker, forfatter, skuespiller og kunstner som selv skriver og laver deres ting og optræder med det.

Og jeg kan jo ikke registrere en virksomhed uden at blive moms registreres og jeg skal og kan ikke blive moms registreres med det som jeg laver siger Skat

Jeg har hele tiden været moms registreres men, efter den samtale jeg hade med Skat igår, hvor de siger at jeg slet ikke skulle være moms registreres, med det som jeg laver, så har jeg valgt at lukke mit CVR/moms nummer i dag.

Skat siger tilmed at jeg bare kan betale mine hjælper, skrive et bilag på det og så skal de selv indberette det som B-skat, for de går ind under samme regel som skuespiller og optræder.

Men tror lige jeg ringer til dem igen imorgen og prøver at få det på skrift, for jeg ved bare at mange musik grupper og andre der optræder gør det på samme måde.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder lidt som at skat roder moms og indberetningspligt sammen - og dine hjælpere som DU lønner om jeg forstår det - kan sagtens være uden moms når de ikke er registrerede men de indgår ikke som hjælpere ved events - roskilde festival osv - under kunstnere. Jeg tror vi har et eksempel på skat der har mange medarbejdere der ikke får svaret helt korrekt desværre

Lad os lige høre - får du penge af en eller anden art af arrangøren for det du gør?

De penge fører du vel regnskab over så du opgiver dit eget til skat?

Dem du så lønner - betaler du vel af dine penge?

Og det trækker du vel fra din indtægt så du ikke betaler skat af det du betaler dem, med andre ord - de er en udgift i dit regnskab?

I så fald skal du- registreret eller ikke - indberette dem - og helt det samme for din tid som CVR. Det er heller ikke svært - det tager få minutter og koster jo ikke dine hjælpere en rød reje hvis de alligevel betaler skatten, tvært imod er det lettere for dem da det står på årsopgørelsen

Du kan ikke trække dem fra i dit regnskab registreret eller ikke og ikke indberette dem - hvis der bliver kontrol - og betaler de så ikke skatten til næste år - så får du regningen

OM du virkeligt indgår som kunstner skal jeg ikke turde bedømme ud fra det jeg ved men det er højst muligt - du kunne så sagtens ha beholdt dig CVR bare uden moms hvis det var tilfældet

Du risikerer desværre forkert svar fra skat afhængigt af hvem du får fat i, og kan ikke rigtigt bruge det uden det er skriftligt - og gerne som bindende svar som koster 350 kr bare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)