Jeg har lavet en facebook firmaside og begynder nu at få en del "synes godt om!", samt besøgende på siden. Kan jeg lave en spalte, som sidder permanent i toppen af siden, som jeg f.eks. kalder "Ris/ros". Er der nogen funktioner til det ? Eller skal der laves en app ?
Nej, det er ikke muligt - og sådan set heller ikke specielt vigtigt. Det er ikke almindeligt for Facebookbrugere regelmæssigt at besøge sider de har trykket synes godt om. I stedet interagerer de med siden igennem de opdateringer siden laver og som bliver vist i brugernes newsfeed. Det med andre ord langt vigtigere med de opdateringer man løbende laver frem for hvordan siden ser ud.
Men hvis du gerne vil have en ris/ros funktion så kunne den ganske rigtig laves i en app - altså på en kanvasside under et faneblad. Men heller ikke det faneblad vil få specielt meget opmærksomhed hvis ikke det med jævne mellemrum blev omtalt i statusopdateringer. Det vil desuden ikke kunne ses af mobilbruger fordi Facebook-apps til mobil ikke viser faneblade.
Mvh
David
Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.
Den bedste måde at sælge på Facebook, er IKKE at sælge!
Folk på facebook er derinde for at slappe af og er ikke købs interesseret, de vil have slader, nyheder, vigtigheder, sjove billeder osv. Så en sjælden gang kan du prøve at sælge et produkt.
Kan folk lide din side fordi den er fed og sjov så vil de pr. Automatik besøge din shop og støtte op om dig hvis du sælger noget godt.
Men vær sikker på at hvis du sælger på Facebook så skrider publikummet fra din side.
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Ja det kan godt lade sig gøre. Det er ikke en smart og fancy måde. Men du kan "Pin to top", også vil dit indlæg altid ligge øverst. Så laver du en statusopdatering der hedder "Ris/ros" så kan du "Pin to top". Det er nok den nemmeste løsning.
Hvis jeg havde det ville jeg være landets dyreste social media-ekspert! Jeg har ikke nogen løsning - og ikke noget der skulle være en særlig god løsning til lige netop Facebook som medie. Det er dybest set det evindelige problem for virksomheder: At det er let nok at få folk til at kritisere offentligt over selv det mindste, men det er sin sag at få dem til at rose.
Men en reference-liste på et website er nok den bedste måde at gøre opmærksom på kvaliteten af ens arbejde. Det er alligevel på et website - ikke på Facebook - de fleste kunder researcher.
Mvh
David
Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.