Hej Aminoer. :-)
Jeg står i den situation at jeg ønsker af hele mit lille hjerte, mere end noget andet, at blive selvstændig coach. Gerne life- og business coach. Jeg ved godt at det er lidt små komisk at en der ønsker at leve af at hjælpe andre med at opnå deres mål, nu søger den type hjælp fra andre, men jeg kunne virkelig godt bruge et par svar på mine mange spørgsmål, gerne fra nogen med erfaring :-).
Jeg er ret utålmodig som person, og jeg vil gerne i gang så hurtigt som jeg nu kan, MEN den coaching uddannelse jeg helst vil på (Sofie Manning) er, ligesom de fleste andre, delt op med lang tids mellemrum mellem de forskellige moduler. Jeg har forstået det sådan at jeg rent faktisk kun er der i 15 dage i alt, men med en måneds mellemrum, nogle gange mere til, imellem modulerne. Det største problem ved dette er at jeg ikke får lov i Matas til at vælge hvornår jeg afholder mine feriedage og ferier, og det kan umuligt komme til at passe sammen, og jeg kan ligesom ikke sige mit job op i et halvt år, for at tage på en uddannelse i 3 dage månedligt. hm..
Jeg fandt så en anden certificeret coaching uddannelse du kan tage online, og dermed meget hurtigere, og den er derudover helt latterligt billig, hvilket bekymre mig ekstra meget. Men jeg synes at det virker for useriøst, og jeg ville ærlig talt ikke have en god mavefornemmelse med at tage penge for at coache nogen med en uddannelse jeg hurtigt har taget derhjemme over internettet, kan i følge mig?
Som en tredje mulighed fandt jeg en certificeret NLP- og coachinguddannelse der tages over halvanden måned, og er derudover også meget billigere, det er denne: http://nlpogcoaching.dk/ - er der nogen der kender til den? .. Men igen giver Sofia Manning mig bare en bedre mavefornemmelse.
Jeg har også overvejet at tage en af dem jeg kan komme til nu og afslutte nogenlunde hurtigt, og måske efter den komme stille i gang med det, som en fritidsting udenfor mit arbejde, ved at coache folk helt gratis eller lignende? .. På den måde stille opbygge en kundegruppe selvom jeg endnu ikke tage penge for det, og samtidig får øvet mig. Og så tage Sofia Mannings oveni, når jeg så engang endeligt synes at jeg kan få det til at hænge sammen?
Jeg beklager de trættende og meget lange forklaringer, men lige som en sidste ting vil jeg gerne nævne at jeg ved efter, jeg ved ikke hvor lang tids research, at folk er ved at brække sig over de såkaldte "coaches", fordi der nu er så mange der kalder sig det osv. Men jeg ved bare at det er det her jeg vil, og jeg vil gøre alt hvad jeg har i mig for at komme i gang så hurtigt som muligt, og ikke mindst for at få det til at fungere og blive den bedste af slagsen :-).