Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge for at kunne blive DIN coach?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :-)

Jeg står i den situation at jeg ønsker af hele mit lille hjerte, mere end noget andet, at blive selvstændig coach. Gerne life- og business coach. Jeg ved godt at det er lidt små komisk at en der ønsker at leve af at hjælpe andre med at opnå deres mål, nu søger den type hjælp fra andre, men jeg kunne virkelig godt bruge et par svar på mine mange spørgsmål, gerne fra nogen med erfaring :-).

Jeg er ret utålmodig som person, og jeg vil gerne i gang så hurtigt som jeg nu kan, MEN den coaching uddannelse jeg helst vil på (Sofie Manning) er, ligesom de fleste andre, delt op med lang tids mellemrum mellem de forskellige moduler. Jeg har forstået det sådan at jeg rent faktisk kun er der i 15 dage i alt, men med en måneds mellemrum, nogle gange mere til, imellem modulerne. Det største problem ved dette er at jeg ikke får lov i Matas til at vælge hvornår jeg afholder mine feriedage og ferier, og det kan umuligt komme til at passe sammen, og jeg kan ligesom ikke sige mit job op i et halvt år, for at tage på en uddannelse i 3 dage månedligt. hm..

Jeg fandt så en anden certificeret coaching uddannelse du kan tage online, og dermed meget hurtigere, og den er derudover helt latterligt billig, hvilket bekymre mig ekstra meget. Men jeg synes at det virker for useriøst, og jeg ville ærlig talt ikke have en god mavefornemmelse med at tage penge for at coache nogen med en uddannelse jeg hurtigt har taget derhjemme over internettet, kan i følge mig?

Som en tredje mulighed fandt jeg en certificeret NLP- og coachinguddannelse der tages over halvanden måned, og er derudover også meget billigere, det er denne: http://nlpogcoaching.dk/ - er der nogen der kender til den? .. Men igen giver Sofia Manning mig bare en bedre mavefornemmelse.

Jeg har også overvejet at tage en af dem jeg kan komme til nu og afslutte nogenlunde hurtigt, og måske efter den komme stille i gang med det, som en fritidsting udenfor mit arbejde, ved at coache folk helt gratis eller lignende? .. På den måde stille opbygge en kundegruppe selvom jeg endnu ikke tage penge for det, og samtidig får øvet mig. Og så tage Sofia Mannings oveni, når jeg så engang endeligt synes at jeg kan få det til at hænge sammen?

Jeg beklager de trættende og meget lange forklaringer, men lige som en sidste ting vil jeg gerne nævne at jeg ved efter, jeg ved ikke hvor lang tids research, at folk er ved at brække sig over de såkaldte "coaches", fordi der nu er så mange der kalder sig det osv. Men jeg ved bare at det er det her jeg vil, og jeg vil gøre alt hvad jeg har i mig for at komme i gang så hurtigt som muligt, og ikke mindst for at få det til at fungere og blive den bedste af slagsen :-).

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 07:50

Ja, men det er jo ikke så let at råde dig. Du bliver nødt til at undersøge de uddannelser grundigt og vurdere, om de giver dig noget, du kan bruge til at komme videre som coach. Derefter er det bare at gå på med krum hals. Du kan også skaffe dig erfaring med personlig rådgivning via noget frivilligt arbejde - og så vente, til du har chancen for at få den "rigtige" uddannelse. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 10:21

Hej Gabrielle,

Godt at høre at du har fundet ud af, hvad du virkelig brænder for. Det et langt sværere end man lige tror. :)

De forskellige coaching udbydere har typisk forskellige livsfilosofier og coaching tilgange. Der er hård konkurrence og de prøver alle sammen at skille sig ud, ved at lave små nuancer i deres materialle.

Hvad der er det rette, afhænger af dig som person. Hvordan foretrækker du at hjælpe andre mennesker? Primært vi snak? Eller skal der også noget visuelt ind over? Hvad med engagement via energi? Osv osv..

Det findes meget gratis materiale på Google og youtube (især på engelsk). Brug noget tid på hvilke coaching tilgange der trækker mest i dig. Lær nogle små forskellige teknikker og prøv det af via frivilligt arbejde. Find ud af:
1) Hvilken teknik hjælper "modtager" bedst muligt?
2) Hvilken teknik har du det bedst med, når du skal "undervise/coache" andre?

Herefter vil det forhåbentlig være lettere at vælge side.

Husk pris er ikke altid afgørende for kvalitet. Det kan være, at det er garant for en vis kvalitet, men du bliver nødt til at være ego her og vælge den uddannelse/løsning der gør DIG til den bedste coach du kan være. :)

Afslutningsvis vil jeg sige, at man aldrig bliver færdiguddannet, forstået på den måde at - enten lærer man, ellers lærer man ikke. Så gå endelig igang med at læse "imens du venter". ;)

Jeg vil ønske dig held og lykke og god vind på din videre færd :)

Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 10:45

Er i gang med at rette* svarede den forkerte først ;D

Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 10:47

Svar til Louise: (ved ikke hvorfor det er at den kommer til at stå på den her;))

Tak for svar :-). Jeg synes nu også at jeg har undersøgt dem grundigt og så meget jeg nu egentlig kan, men alle steder lyder jo egentlig meget tiltalende, men jeg ved at det er Sofia Manning jeg helst vil på. Jeg kender bare ikke selv andre coaches og har svært ved at finde en debat et sted hvor jeg kan se folks erfaringer, det er mest derfor jeg spørger ind til det herinde. Jeg har jo vurderet at det er Sofia Manning der er bedst for mig, MEN i og med at det er meget problematisk for mig indenfor det næste stykke tid at skulle i gang med den, ville jeg høre om der var nogen der havde erfaringer med de overstående alternativer, ELLER om jeg kunne gøre som jeg skrev, tage den ene og så coache gratis indtil jeg kunne tage den hos Manning.

Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 10:56

Hej Jesper, først og fremmest tusind tak for dit fine og meget uddybende svar. :-)

Du har fuldstændig ret! Jeg er vild med Sofia Manning's metode, jeg har læst hendes bog "coaching", samt været til introaften og ikke mindst gennemlæst deres hjemmeside. Jeg tror helt sikkert at det er den metode de bruger jeg "tror mest på".

Men selvom at metoderne er så forskellige, så vil du alligevel mene at jeg godt vil kunne tage en af de uddannelser jeg kan komme til nu, og arbejde frivilligt indtil jeg finder ud af hvordan jeg skal gøre med job, mens jeg skal tage den hos Sofia Manning? :).. Den løsning synes jeg nemlig er fristende, som jeg skrev i mit indlæg.

Igen tak! :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:38

Hej Gabrielle

Hvad du skal tage, kan jeg ikke rådgive dig om.

Jeg har dog været på Sofias coaching uddannelse for 6 år siden, og bruger den stadig dagligt (resten af livet). Ikke professionelt hvor jeg coacher andre, men personligt... (har tidligere coachet andre)

Jeg kan varmt anbefale kurset, det har flyttet bjerge for mig.

Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 11:43

Hej Kenneth!

Hvor er det fedt at høre! Super skønt at høre fra en der har erfaring med den!

Tusind tak :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gabrielle.

Det lyder fedt at du vil noget, og brænder for det, og derfor gerne vil hurtigt igang. Men lige netop med coaching er der jo en grund til at nogle af uddannelserne tager lang tid, og det er at det lige så meget er en personlig udviklingsrejse som en uddannelse. Og det tager jo nu engang tid at udvikle sig personligt. Men derfor kan du jo godt komme hurtigt i gang, for som en nævner ligger der en del coaching materiale på nettet, og du kan begynde din egen rejse mod "dig selv", og derved hurtigere blive i stand til at hjælpe andre. Eller det er i hvert fald sådan jeg ser det, har man ikke selv gennemgået rejsen, så er det svært at være en god guide for andre. Så jo mere du fokuserer på din egen udvikling, jo bedre bliver du også som coach.

Hvis du vil super hurtigt i gang med at starte noget selv er det jo også en mulighed at tage kurser som mindfulness instruktør, også undervise i mindfulness (som samtidigt er et element i ihvert fald nogle coaches praksis), og derved få frihed og råd til at læse en af de gode coach uddannelser.

Held og lykke med projektet.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 12:16

Sofia M har taget uddannelsen hos Anthony Robbins (som jeg selv er kæmpe fan af). Anthony Robbins er uddannet hos Jim Rohns (efternavnet er måske ik stavet korrekt). Ved ikke hvem der har været Jims "læremester".. :)

Da Anthony Robbins anvender en del NLP, tænkte jeg, det må jeg også lære. E-learning er i kraftig vækst herhjemme og med god grund. Jeg købte derfor noget nlp kursus via NLPkursus (mener jeg det hedder). Billigt og lærerigt. Nogle vil sikkert rynke på næsen af det, men for mig lærte jeg to ting:
1) NLP er ikke vejen frem for MIG og jeg var glad for, at jeg ikke havde taget et kursus til 30-50.000kr for at finde ud af det.
2) Noget af NLP materialet er super spændende og jeg har lært det til en god pris. JEG er tilfreds.

Jeg har også været i London til et 4 dages intenst seminar med Anthony Robbins (sammen med 5000 andre mennesker fra hele verden) og det var helt unikt og en af de største oplevelser, jeg har prøvet i mit liv. :)

Det var lidt et sidespor, men det jeg vel prøver at sige er, at du bør ligge de fleste af dine penge der, hvor det "trækker mest i dig" (medmindre du har ubegrænset midler). Det lyder som om det er Sofia M.
Sofia M har også fået meget ros og jeg har kun hørt positivt om hende.

Så der hvor du måske skal ligge fokus er, at prøve at overtale Matas. De fleste fornuftige virksomheder, vil gerne have dygtige medarbejdere. Det kan derfor også komme dem som virksomhed til gode med din nye viden. 3 dage på en måned burde være muligt at arrangere. Måske bytte indbyrdes? Du kan tilbyde at tage nogle af dine kollegaers "kedelige" vagter mod at de hjælper dig :)

Mht. betaling af uddannelsen så kan dette muligvis ske gennem virksomheden (Matas), mod at du får lidt mindre udbetalt hver måned. Jeg er ikke så stærk i denne del, men det kan du overveje, hvis Matas siger god for dette.

Du kan evt. starte med at vende den med jeres HR medarbejder. Hvis det er en flink og god medarbejder, vil personen kunne hjælpe dig meget, inden for deres retningslinjer.

Håber det lykkes for dig! :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)