Hej Aminoer jeg er 17 år gammel og mig og min kammarat har tænkt lidt på at starte virksomhed/webshop. men vi har ikke rigtig noget startkapital og vi går begge i skole og har dermed mange andre ting at tænke på. vi kunne derfor godt tænke os at starte ud med at sælge varer i vores nærområde for ligesom at få bygget et kapital op til at starte en webshop. har ingen erfaring på området og ved ikke om dette lyder helt dumt. mange tak |
Hej Mads ..
Skønt med endnu mere initiativ blandt iværksættere. Umiddelbart er det "at sælge varer i lokalområdet" også en anelse op ad bakke. I skal ud og købe varer/produkter ind og så ud og have dem solgt. Og der er flere ben på den udfordring.
Hvis jeg skal gi' jer mit bedste bud på, hvordan I hurtigst kommer til penge, så I kan starte jeres hjertebarn indenfor online-handel, så bliver det:
- Tag et fritidsjob og arbejd alt det bedste I har lært og har tid til ... og spar så op.
- Hvis I vil sælge i lokalområdet og tjene penge på den måde, kunne jeg foreslå:
- sælg EDB starthjælp for ældre og tag ud i lokalområdet, hvor I giver alle jeres ældre i lokalområdet støtte, bistand og vejledning.
I det hele taget støttende foranstaltninger til mennesker, der godt vil støtte jer i opbygningen af jeres forretning. Og det kan I sagtens lade skinne ud af den lille folder, I printer på et stykke alm. papir (omkostningsfrit) og så omdeler i lokalområdet.
I dag er min egen søn ansat som sælger i mit firma. Betingelsen for at han kunne komme igang var, at han sparede op til en bil. Ellers ku' jeg ikke hjælpe ham. Det foregik på restauranter som opvasker, tjener, fodboldtræner o.s.v. og han fik sparet pengene sammen på et lille års tid. I dag har han kørt i snart 1 år og tjener fine penge på netop det, han brænder for.
I vores "gamle's verden" gælder alene flid og ihærdighed. Held og uheld går lige op, men flid belønnes ... så gi' den gas og læg det kostbare til side. Hold målet for øje, slip det ikke, fokusér og sov når I bliver gamle.
Henrik