Det du taler om, er hvis du importerer til privat forbrug. Jeg må prøve at konferere med min leverandør om at få det annulleret. Vil skam ikke være ude på nogen ulovligheder. Jeg håber, at det er muligt at få det annulleret.
Det du taler om, er hvis du importerer til privat forbrug. Jeg må prøve at konferere med min leverandør om at få det annulleret. Vil skam ikke være ude på nogen ulovligheder. Jeg håber, at det er muligt at få det annulleret.
præcis - der er ingen som helst undergrænser man må importere for hvis det er til videresalg og fra uden for EU - så er det importregistrering fra krone 1
Jeg ved ikke hvordan det ligger med registrering bagud, det kan du da ialle fald undersøge - men ellers ville det være et rent gæt fra mig hvad boden kan være for dels at importere uden at være registreret - og ingen vil tvivle på at 100 iphone ladere ikke er til privat brug - men jeg tror godt den kan være over 1000 kr - og er de kopier af apple - så kan de konfiskeres
Dertil kommer, at der jo skal være en ærlig faktura med til prisen, og told kan godt gætte at f.eks. 100 iphone ladere ikke er en gave fra en onkel og også formode en del om prisen + kræve ganske meget dokumentation - net bank osv - OG når du importere som privat, så lægger der jo 25% moms på samlet pris inkl. fragt, hvilket du kunne undgå ved at være registreret = ingen moms udgift
Se derfor om det som Nicolas skrev, kan blive registreret for import tilbagevirkende, jeg har intet kendskab til det - men vil ikke afvise
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan IKKE blive importørregistreret med tilbagevirkende kraft jf. Toldlovens § 29, stk. 1
Hvis jeg stod i din situation, så havde jeg: 1) Hastigt blive importørregistreret og ansøge om adgang til importsystemet 2) Lade varen ankomme til Danmark, men gøre Postdanmark opmærksom på, at du selv forestår indfortoldningen 3) Indfortolde på dit CVR-nummer, når dette går igennem.
Som jeg forstår dig, så bør du have rigeligt tid til registrering og fortoldning: - Postforsendelse fra Kina = 2-4 uger - Postforsendelse opbevares før retur = 2 uger
Dvs. du bør som minimum have 4 uger til at få styr på tingene og sætte dig ind i fortoldning. En indfortoldning kan evt. foretages af en speditør - Måske http://www.fortoldningsbutikken.dk/ (som jeg ved er blevet anbefalet før) vil forestå dette for dig.
Alternativt skal du sikre dig, at godset bliver indfortoldet korrekt af Postdanmark. Det ville jeg ikke turde satse på, baseret på mine erfaringer med dem.
1) Hastigt blive importørregistreret og ansøge om adgang til importsystemet
Der er altså ingen grund til at få adgang til toldsystemet, Systemnet er utroligt kompliceret at bruge og kræver en del viden som ingen nybegynder er i besiddelse af.