Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp vedr. Told, moms osv.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er CVR registreret kan du godt blive importør med tilbagevirkende kraft.
Er dog ikke klar over hvor længe.. 

Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nu har jeg lige været inde og søge på det, JEg ved ikke om din går ind under det, men du må impotere ure, kamera, smykker mm. for 1350 kr. 

uden du skal betale. impoterer du for mere, kan bøden være ret stor.  det er lige det tætteste jeg kan komme.

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:17

Det du taler om, er hvis du importerer til privat forbrug.
Jeg må prøve at konferere med min leverandør om at få det annulleret. Vil skam ikke være ude på nogen ulovligheder. Jeg håber, at det er muligt at få det annulleret.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:32

Katara19:
Det du taler om, er hvis du importerer til privat forbrug.
Jeg må prøve at konferere med min leverandør om at få det annulleret. Vil skam ikke være ude på nogen ulovligheder. Jeg håber, at det er muligt at få det annulleret.

Du kan læse om noget her inde på skat klik her 

og så her. det er godt nok Theiland, - Men klik her 

her kan du lave sådan en told beregner se hvad du skal betale fra kina klik her 

og sidst  men ikke mindst, genrelle regler om told og skat. klik her  

Håber du kan bruge noget af det. jeg har ikke læst det hele igennem. kun det med skat og det fra Theiland

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:35

Katara19:
Det du taler om, er hvis du importerer til privat forbrug

Ja det har du ret i, men hvis du ikke har noget cvr. er det vel privat forbrug? det er godt nok mange oplader du skal bruge privat. Stick out tongue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

præcis - der er ingen som helst undergrænser man må importere for hvis det er til videresalg og fra uden for EU - så er det importregistrering fra krone 1

Jeg ved ikke hvordan det ligger med registrering bagud, det kan du da ialle fald undersøge - men ellers ville det være et rent gæt fra mig hvad boden kan være for dels at importere uden at være registreret - og ingen vil tvivle på at 100 iphone ladere ikke er til privat brug - men jeg tror godt den kan være over 1000 kr - og er de kopier af apple - så kan de konfiskeres

Dertil kommer, at der jo skal være en ærlig faktura med til prisen, og told kan godt gætte at f.eks. 100 iphone ladere ikke er en gave fra en onkel og også formode en del om prisen + kræve ganske meget dokumentation - net bank osv - OG når du importere som privat, så lægger der jo 25% moms på samlet pris inkl. fragt, hvilket du kunne undgå ved at være registreret = ingen moms udgift

Se derfor om det som Nicolas skrev, kan blive registreret for import tilbagevirkende, jeg har intet kendskab til det - men vil ikke afvise

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 12
Skrevet kl. 20:45

Tak for svarene. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan IKKE blive importørregistreret med tilbagevirkende kraft jf. Toldlovens § 29, stk. 1

Hvis jeg stod i din situation, så havde jeg:
1) Hastigt blive importørregistreret og ansøge om adgang til importsystemet
2) Lade varen ankomme til Danmark, men gøre Postdanmark opmærksom på, at du selv forestår indfortoldningen
3) Indfortolde på dit CVR-nummer, når dette går igennem.

Som jeg forstår dig, så bør du have rigeligt tid til registrering og fortoldning:
- Postforsendelse fra Kina = 2-4 uger
- Postforsendelse opbevares før retur = 2 uger

Dvs. du bør som minimum have 4 uger til at få styr på tingene og sætte dig ind i fortoldning. En indfortoldning kan evt. foretages af en speditør - Måske http://www.fortoldningsbutikken.dk/ (som jeg ved er blevet anbefalet før) vil forestå dette for dig.

Alternativt skal du sikre dig, at godset bliver indfortoldet korrekt af Postdanmark. Det ville jeg ikke turde satse på, baseret på mine erfaringer med dem. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
1) Hastigt blive importørregistreret og ansøge om adgang til importsystemet

Der er altså ingen grund til at få adgang til toldsystemet, Systemnet er utroligt kompliceret at bruge og kræver en del viden som ingen nybegynder er i besiddelse af. 

Tilmeldt 19. Dec 12
Skrevet kl. 22:13

Det ser meget sort ud for mig, desværre..
Er der nogle, som ved, hvad jeg kan forvente af bøde?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)