Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilmeld sin virksomhed hos skat/virk.dk ang. betaling af moms på varer fra udlandet/EU og lign.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey aminoer

Er der nogle af jer der kan huske eller ved hvor det er, man registrere sin virksomhed for moms på varer købt i udlandet?

Hilsen

MD el-teknik & design ApS

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:22
Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 23:24

Yes, jeg har købt nogle aktiver til mit firma, som så er tilbageholdt, da min virksomhed ikke er registreret endnu.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan går det når man ikke kender reglerne.  Jeg vil anbefale dig at bruge SKATs sikkerhedsstillelsesordning ved registrering

SKATs sikkerhedsstillelsesordning

Vi anbefaler, at du vælger SKATs Sikkerhedsstillelsesordning. SKAT stiller sikkerhed overfor EU for, at tolden bliver betalt. Det koster et gebyr på 2,5 promille af et eventuelt toldbeløb. Du kan tage varerne i brug straks efter, de er angivet til fortoldning. Du får kredit til den 16. i måneden, efter varerne er fortoldede. Du får en importspecifikation via TastSelv Erhverv for hver måned, du har haft fortoldninger. Her kan du se, hvor meget du skal betale, samt hvordan du betaler tolden og sikkerhedsstillelsesgebyrerne.

Langt de fleste importvirksomheder har valgt SKATs Sikkerhedsstillelsesordning.

EKSEMPEL: Du importerer plastvarer for 100.000 kr. Toldsatsen er 6,5 procent, så toldbeløbet bliver 6.500 kr. Sikkerhedsstillelsesgebyret er 2,5 promille af 6.500 kr. - altså 16,25 kr.

Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 23:40

ja, sådan kan det gå, men nu er min virksomhed ikke en der lever af import/export, så det er gået fint nok de første par år, uden behov for import....;0)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)