Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til jer med affiliate-sider.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fungerer det ang. de varer og service i prøver at henvise folk til?
Er det normalt at i vælger en enkelt webshop og en type produkter at skrive om?

Vi har prøvet at markedsføre Oilart.dk ved hjælp af affiliate igennem PartnerAds, men kun med meget lidt succes, desværre. 
I dag har vi så prøvet at sætte lead prisen op, fra 50, til 100 kr. Vil det mon hjælpe?

Spiller prisen ind når i vælger sider at skrive om og henvise til, eller er det kun om produkter har interesse?

Mvh Nicolas Goth 

Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:37

Nicolas Goth:

Spiller prisen ind når i vælger sider at skrive om og henvise til, eller er det kun om produkter har interesse?

Det kommer umiddelbart meget an på udvalget af programmer. Uden at have nogen form for viden om det, så ville jeg påstå, at I er i en mindre branche, som der ikke er så meget gang i på affiliate markedet. Ved ikke hvor mange oliemalerier der bliver solgt dagligt, og umiddelbart kan det virke som et lidt begrænset marked for affiliates at gå ind i, når der er mange flere penge at hente for dem i andre markeder.

Så om det er prisen eller produktet der spiller ind, er nok lidt begge dele. Hvis det er et lille marked, men en provision på flere hundrede/tusinde kroner for et salg, så er det jo interessant. Men hvis man kun kan hive et eller to salg hjem om måneden for oliemalerier, så gør det jo lige pludselig interesseren mindre, da der så ikke er så meget at komme efter for affiliates.

Men hvis vi man nu endelig går ind på et marked, hvor der eksempelvis er to programmer hos et affiliate netværk, så tager man som regel det, der giver den bedste aflønning. Selvfølgelig skal den også trække flest salg hjem. Det nytter jo ikke noget, hvis den bedst betalende har en lorte hjemmeside, der ikke konverterer. Så er det hammer uinteressant. Så det afhænger meget af flere faktorer, hvad man vælger.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:41

Nicolas Goth:
Er det normalt at i vælger en enkelt webshop og en type produkter at skrive om?

Jeg tror egentlig, at det afhænger af hvilket produkt, der er tale om. Personligt foretrækker jeg, at lave en side hvor jeg kan skrive om mere end bare ét emne, og bevæge mig ud i lidt bredere omfang. Det hænger dog sammen med, at jeg sjældent kan holde interessen og motivationen til kun ét projekt/emne/produkt over langt tid.

Nicolas Goth:

Når jeg har valgt et emne ud fra mine interesser, så vælger jeg derfra ud fra en balance af relevans og og pris. Hvis der findes 5 forskellige relevante programmer, så tager jeg 1-2 af dem, der giver mest. Er priserne de samme, så vælger jeg ud fra relevans. Stemmer pris og relevans overens for alle alternativer, så vælger jeg ud fra den partner, som har den flotteste/mest professionelle hjemmeside.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 10:01

Mange tak til jer begge for jeres erfaringer.
Det er super, med et indblik i hvordan i tænker.

Det kan godt være at vi skal overveje at få lavet nogle sider selv. 

Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)