Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IDE ! Sælge tid ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Går med en ide om at sælge tid, dette vil være gratis i starten. Jeg vil tilbyde min hjælp til virksomheder, som står og har brug for hjælp til forskellige projekter, problematikker osv. Jeg er for tiden ved at gøre min cand. merc. færdig, og vil gerne have en større interaktion med erhvervslivet og derfor denne ide opstod. Jeg har tiden til imens jeg arbejder at arbejde på andres projekter, som en slags konsulentarbejde kan man vel kalde det. 

Min kvalifikationer ligger primært i salg og marketing, men har også en baggrund med økonomi. Derudover er jeg også stærk i analyser af kunder og markeder. 

Er det noget i kunne være interesseret i ? og kan i så nogle implikationer ved en sådan ide?

Min motivation ligger ikke i mængden af pengene, og om der er nogen overhovedet(er dog en bonus ;)), den ligger i at få erhvervserfaring, netværk, og helt ærligt et muligt fremtidigt samarbejde. 

Lad mig høre hvad i syntes om ideen, og om det er noget i mener der kunne være interesse for. Skriv endelig også hvis din virksomhed kunne bruge nye øjne på din situation/projekt/problematik !

Venlig hilsen 

Morten Sigvardt

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Hvis du skal sælge konsulentydelser, så skal du være knivskarp i din kommunikation og forklare præcist hvad dine kompetencer er og helt konkret hvad jeg som virksomhedsejer kan forvente at få ud af det så jeg kan se at det er rentabelt.

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som sagt en gratis ydelse, pga. jeg har tiden under studiet. 

Jeg har ikke den store praktiske erfaring, da mine studiejobs primært har været salgsassistent arbejde, samt involvering i Young Enterprise. Så det jeg tilbyder er nye øjne samt en teoretisk viden indenfor markedsanalyser og kundeanalyser, samt forbrugeradfærd og marketing. Derudover kan min salgserfaring refereres tilbage på 8 år med salgsarbejde i butik og på gade. 

Håber dette var mere specifikt :)

Morten

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Min umiddelbare tanke er "hvad bringer du til bordet af erfaringer" ?

det er fint du gerne vil samarbejde med virksomheder for din egen erfarings skyld, men du skal sørge for at virksomheden får 110% igen, af brugbar samarbejde.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg sagtens, forstå og vil de også få ! 

Men da jeg ikke har den store praktiske erfaring backoffice, ville jeg tilbyde min hjælp billigt, og mener jeg har noget at bringe med min teoretiske viden og gå på mod for at lære.

Morten 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik

Vil jeg da lige kigge på :)

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Skyborg Electronics IVS Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det sku frisk af dig, i stedet for bruge tiden på gøjl.

Hvad med at hjælpe iværksættere med et eller andet. Evt i samarbejde med http://iværksætterhjælpen.dk/

Men hvor du tilbyder aktiv hjælp. Det giver dig erfaring med iværksætteri til du måske selv kan starte noget en dag.

Jeg er ved at starte et firma, og kunne godt bruge hjælp til at finde ud af hvordan man får CE godkendt elektronik.

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Skyborg Electronics IVS Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige siges, det ikke fordi jeg doven. Har brugt hele ugen på det skidt, men kan ikke gennemskue det.

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg er selv færdiguddannet cand.merc'er og mit råd til dig er at finde et relevant studiejob (indenfor et felt der interesserer dig, da du efter studiet meget nemmere vil kunne finde job. Som nyuddannet har jeg allerede 3 års erhvervserfaring fra både store private selskaber og den offentlige sektor. Jeg fandt et fuldtidsjob (som krævede 2-3 års erfaring) en måned inden jeg forsvarede mit kandidatspeciale... Og jeg har virkelig svært ved at forestille mig hvilke virksomheder der ønsker en "konsulent" uden nogen form for referencer eller rigtig erfaring.

Du skriver din motivation er at få erhverserfaring og netværk - de ting får du også gennem et godt studiejob.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)