Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskattes jeg som privatperson ved udlejning af værelser?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis den årlige samlet husleje er 60.760 eller mindre er indkomsten skattefri.

Regnestykket er baseret på huslejen for de 3 lejere - så det er en samlet opgørelse for dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

Ok kan jeg også blive gjort klogere, jeg troede det bundfradraget var 67% eller 2/3 af huslejen på 91.140 per år så dermed bundfradrag 2/3 af de 91,140 = 60.760 men bundfradraget trækkes fra med hele husljen (de 91.140 kr) - hvad bruger man så bundfradragets 2/3 (67%) til?

Dertil som ekstra spørgsmål - der er vel ikke AM bidrag på huslejen, så skatteprocenten (uden at ha checket KBH) må vel være ca 37% af den leje der tages til indtægt?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:08

Henrik Koudahl:
Korrekt. Hvis den årlige samlet husleje er 91.140 eller mindre er indkomsten skattefri.

Regnestykket er baseret på huslejen for de 3 lejere - så det er en samlet opgørelse for dig.

Det var ærgerligt...Stick out tongue

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:09

Henrik Koudahl:
Korrekt. Hvis den årlige samlet husleje er 91.140 eller mindre er indkomsten skattefri.

Takker mange gange. Det er til at forstå. Bare ærgerligt, at det er samlet, som Nordentoft også skriver. Men det går nok...:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Bemærk lige - at jeg har sovet i timen -  grænsen for skattefrihed går ved 2/3 af de 91.140 svarende de 60.760 kr..... 

- og her sidder jeg og læser Advance Management Accounting - bliver vist op af bakke!!!Big Smile

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:26

Henrik Koudahl:

Bemærk lige - at jeg har sovet i timen -  grænsen for skattefrihed går ved 2/3 af de 91.140 svarende de 60.760 kr..... 

- og her sidder jeg og læser Advance Management Accounting - bliver vist op af bakke!!!Big Smile

Hmmm, måske jeg har stirret mind blind på det, men er det ikke det samme du skrev tidligere? Eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25

jo vist skrev Henrik det korrekt oprindeligt min gik så med på at det var de 91.140 og ikke de 60.760 i dette tilfælde - som det er. Ikke vanskeligt at blive forvirret, og så med sådan en bog i hænderne Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)