Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solceller indbygget i tagsten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Fra  SUBsystems Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har gået i et par år og kigget på alle de grimme solceller som folk sætter på op deres tage. 

Dette har fået mig til at tænke på om man ikke kunne gøre det på en smartere og flottere måde. 

Kunne man ikke bygge colcellerne direkte ind i tagstenene og koble dem sammen i de samlinger som allerede er i tagstenen?

Og hvis der ikke bliver brugt tagsten, men derimod tagpap eller andet, så sænke solcellerne så de ikke kan ses?

Jeg har bare gået og undret mig over dette og kunne godt tænke mig at vide om dette er lavet før?

Med venlig hilsen

Mathias Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Det lyder som en god idé, men solcellemarkedet er gået totalt i stå, pga af en lovændring der har fjernet den økonomiske fordel.

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:30

Jeg så en mand på Discoverychannel, som havde opfundet solceller på tykkelse med sølvpapir. Det er jo der problemet ligger, at det skal være tyndt. Og han lagde det ovenpå sine tagsten, som du snakker om.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Jeg har hørt, at der skulle findes tagsten på markedet, som har indbygget solceller, men da de betragtes som tagsten og ikke solceller, så har de ikke været tilskudsberettiget.
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:47

Løsningen som trådstarter fisker efter ( som jeg læser det) findes allerede. Har ved selvsyn set løsninger hvor solcellepanelerne er "sænket ned" i taget, så overfladeniveauet går i et med teglenes niveau. Ved denne løsning bliver solcellerne mere usynlige.

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 20:56

Hej

Alle de solcelle anlæg der er monteret er ikke særlig flot.
Har dog lavet nogen løsninger, hvor anlægget er i niveau med teglstene, og tagpappen, og det ser faktisk ret godt ud.
Dog er der ikke mange der vælge dette, da det er en del dyrer end "bare" at få dem monteret direkte på taget. 

Jeg har før hørt omkring solceller direkte i tagstenen, men kan simpelthen ikke huske det. Og i og med vi har sådan en regering vi har, så er privat market helt dødt.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:57

:
Jeg har hørt, at der skulle findes tagsten på markedet, som har indbygget solceller, men da de betragtes som tagsten og ikke solceller, så har de ikke været tilskudsberettiget.

Rigtigt - staten betragter ikke disse solceller som enkeltståënde, men som integreret del af tagbelægningen og derfor gav man ikke tilskud til disse.

Problematikken er så løst nu, idet der ikke længere er tilskud på solceller og markedet dermed er stendødt.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:08

Et marked udelukkende baseret på et tilskud fra staten, er slet ikke et marked efter min mening :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

macodox:

Et marked udelukkende baseret på et tilskud fra staten, er slet ikke et marked efter min mening :-)

Er delvist enig, men det kan være en nødvendighed, at staten blander sig for at få skub i noget nyt. Stakkels solcelleejere, som har fået ualmindeligt vekslende meldinger fra politikerne.

Blå blok klokkede i det ved at åbne helt for sluserne. Rød blok (især Martin Lidegaard) klokkede i det ved at lukke sluserne totalt.

Fra København V
Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:15

Ideen er desværre taget men det udlukket aldrig andre for sund konkurrence:

http://www.ustile.com/Pages.aspx/Sol-Power-Tile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)