Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den første kontakt til en mulig kunde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netop oprettet mig som bruger her på Amino og vil meget gerne starte med en succeshistorie.

Jeg har været i praktik i et reklamebureau i 4 uger nu og begynder så småt at kunne få lidt feedback på nye tiltag. 

Et af de tiltag der har givet pote indtil videre er en ny måde at approache potentielle kunder på. Reklamebureauet ville meget gerne "åbne" potentielle kunder på en anderledes måde end det traditionelle telefonsalg.
Jeg foreslog at vi kunne køre ud til 9 potentielle kunder jeg havde lavet noget research på, og hvor det var tydeligt at der var et behov for vores løsninger.

For ikke bare at køre ud til en potentiel kunde, besluttede vi at købe 9 chokoladekager hos Lagkagehuset hvor der i bunden lå et lamineret stykke A5 papir med en besked fra os med en lille enkel besked og logo

Vi dukkede personligt op med kagen til den enkelte kunde og fortalte dem at vi gerne ville give dem en kage i anledning af vores 1 års fødseldag - Vi ønskede dem desuden en god dag ! 

Vi mødte ikke én eneste negativ kunde når vi kom ud, til gengæld høstede vi megen ros for vores tilgang til dem og ikke mindst at vi ikke ringede ligesom alle andre virksomheder. 
Mange steder fik vi lov til at præsentere os selv og virksomheden i 5 minutter. Hermed blev isen brudt med en positiv oplevelse både for køber og sælger. 

Efterfølgende udfærdigede vi et personligt brev til hver kunde hvor vi takkede dem for deres imødekommenhed og igen kort fortalte hvad vi kunne tilbyde som leverandør.
Vi skrev desuden at vi ville ringe til dem en specifik dato i et specifikt tidsrum med henblik på at fremlægge et forslag. 

Ud af de 9 potentielle kunder har vi indtil videre fået lov til at komme med 1 oplæg og vi har landet 1 ordre. Desuden har 5 givet udtryk for at vi bestemt kunne være en fremtidig leverandør. Udover dette har efterladt et positivt indtryk af virksomheden, der vil huske os næste gang de skal have lavet en hjemmeside.

Jeg håber denne tråd kan give lidt inspiration til andre, og ikke mindst høre jeres skæve idéer til hvordan I som virksomhed adskiller jeres salgsfremmende aktiviteter fra konkurrenterne ..

Venlig Hilsen
Martin 

Fra Amagerbrogade
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:54

Hej Martin 

Sikke en positiv historie, hvad nu hvis jeg vil ud til nye kunder man ikke har i forvejen, då bliver det en dyr omgang Big Smile

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:53

Dette var nye kunder vi var ude at besøge. Chokoladekagerne kostede 55 kr. stykket mener jeg og lamineringen af A5 klarede vi selv. Herudover er det kun benzin og selvfølgelig din tid.

Det er selvfølgelig vigtigt at se det i forhold til produkternes pris, hvor produkterne i dette tilfælde er forholdsvis dyre og omkostningerne ved aktiviteten derfor % mæssigt udgår en lille del af det samlede beløb.

Vh

Martin 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)