Jeg vil gerne lave en ny hjemmeside i WP og med et par sider. Hvordan gør jeg det nemmest? - Skal jeg finde en template? Skal jeg lave den helt fra bunden selv? Lidt bonus info: Min side forventes at hostes hos One.com. Jeg har et logo der skal bruges Jeg vil gerne kunne bruge mine to farver forskellige steder på sitet (streger, overskrift osv.) Vil gerne kunne bestemme hvilken font der bruges, men forventer en standard til tekst. Ciao Maj |
Wordpress er i sig selv nem nok. Du behøver ikke finde et template, der medfølger et par standarder. Men hvis du vil have andet udover det, er det bare på jagt i Google. Du kan efterfølgende ændre i koderne i templaten, så du kan få det som du vil.
Rigtig mange templates kommer med nem integration af logo, ellers er der guides på nettet til det. Det er som sådan nemt nok, når man lige ser det.
I Wordpress er der en såkaldt WYSIWYG editor, som betyder 'What you see is what you get', og der kan du vælge skrifttype, størrelse, ændre farve, tilføje ting og sager, overstrege, understrege og mere endnu. Det er vildt smart.
Men øvelse gør mester, så når du har din side oppe, så kig lidt rundt i de forskellige muligheder og leg lidt med dem. Det tager ikke super lang tid at lære det grundlæggende i Wordpress. :)