Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af WP side

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lave en ny hjemmeside i WP og med et par sider. Hvordan gør jeg det nemmest?

- Skal jeg finde en template? Skal jeg lave den helt fra bunden selv?

Lidt bonus info:

Min side forventes at hostes hos One.com.

Jeg har et logo der skal bruges

Jeg vil gerne kunne bruge mine to farver forskellige steder på sitet (streger, overskrift osv.)

Vil gerne kunne bestemme hvilken font der bruges, men forventer en standard til tekst.

Ciao Maj

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:54

Wordpress er i sig selv nem nok. Du behøver ikke finde et template, der medfølger et par standarder. Men hvis du vil have andet udover det, er det bare på jagt i Google. Du kan efterfølgende ændre i koderne i templaten, så du kan få det som du vil.

Rigtig mange templates kommer med nem integration af logo, ellers er der guides på nettet til det. Det er som sådan nemt nok, når man lige ser det.

I Wordpress er der en såkaldt WYSIWYG editor, som betyder 'What you see is what you get', og der kan du vælge skrifttype, størrelse, ændre farve, tilføje ting og sager, overstrege, understrege og mere endnu. Det er vildt smart.

Men øvelse gør mester, så når du har din side oppe, så kig lidt rundt i de forskellige muligheder og leg lidt med dem. Det tager ikke super lang tid at lære det grundlæggende i Wordpress. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 07
Skrevet kl. 14:58

Hej jonas, tak for svar. Det var lige det jeg havde brug for at vide. Jeg har allerede en website med WP, som jeg ikke selv har sat op, så jeg vil gerne igang med en ny side. Når man skal installere WP skal man uploade via FTP? Og hvis man bruger en template, er det så bare den man uploader, og ikke selve WP programmet?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:16

Du har kun en WP installation - men du kan have flere templates, som du uploader når du vil benytte det.

Du uploader et theme via FTP og ligger det i themes mappen, derfra går du ind i wordpress og aktivere det. Se den video her - Skifte theme -

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:46

Maj BS:
Jeg har allerede en website med WP, som jeg ikke selv har sat op, så jeg vil gerne igang med en ny side. Når man skal installere WP skal man uploade via FTP? Og hvis man bruger en template, er det så bare den man uploader, og ikke selve WP programmet?

Nu ved jeg ikke hvad One.com har, men mange webhosts har et såkaldt '1 click installation', hvor man faktisk bare vælger det CMS man vil have, i dit tilfælde Wordpress, og installere ved klik på én knap. Hvis du vil installere igennem FTP, skal du udfylde nogen felter for at den kan komme videre - som SQL, oprette bruger osv. Det andet er lidt nemmere. Med template kan du som nævnt i en besked over, smide det ind i theme mappen. Eller du kan trykke Udseende > Template > Installer template > Upload, og så vælge din template mappe.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Med et theme fra themeforest kan du komme hurtigt og godt igang.

http://themeforest.net/category/wordpress 

Mange themes understøtter ændringer af farver, skrifter m.m.

---

Hvis du vil ha' hjælp tilbyder jeg komplet installation og konfiguration af wordpress, theme og seo-modul, samt nødvendige oversættelser til 500 kr. inkl. moms.

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 07
Skrevet kl. 13:25

Tak Henrik, for svar mht themes. Jeg vil kigge på videoen

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 07
Skrevet kl. 13:29

Tak Jonas - jeg vil lige undersøge hvem der har one-click installation. Og Karsten, tak for tilbud, måske giver det mening at få basics på plads af en anden. Vender i så fald tilbage.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)