]Hvis ordren et udleveret og underskrevet, kan jeg ikke forstå at denne sagtens uden problemer kan få tilbageført sine penge. Den er jo modtaget og burde minimum sendes retur for at dette kunne lade sig gøre.
tildigere tråde herinde har vist at sådanne varer ikke udeleveres og dermed underskrives af den korrekte person. Der er flere speditører som modtager varer - og udleverer - og iflg. artiklen findes de også i Danmark og fremgår så ikke f.eks. af kraks adresse kort for personer.
Der henter man sine varer - de sendes til ens privat navn og til den adresse, men: Bestillinger er sket via netcafe eller bibliotek så IP kan ikke spores. Udlevering sker via falsk legitimation og fuglen er fløjet. Jeg husker ikke navnet på flere af de i øvrigt helt velrenomerede steder der har en sådan service men husker flere klare svar, som viste at de i høj grad fandtes og fungerede.
I dag er det ikke unormalt at man flytter til et andet EU land (eller andre lande for den sags skyld), i kortere eller længere perioder. Derfor er det heller ikke noget særsyn at der ikke er overensstemmelse mellem nationalitet på IP adresse (den kan også skyldes at der er bestilt fra arbejdspladsen, der måske kører på en fælles IP for alle lande), leveringsadresse og betalingskortet. Og hvis man gerne vil handle internationalt, så er det en risiko man er nødt til at løbe hvis man gerne vil have ordrer.
Men det er et kæmpe problem at forbrugerne er så beskyttede som de er, når butikkerne absolut ingen beskyttelse har.
korrekt givet MEN - nethandel ville blive helt nødlidende hvis ikke den enkle forbruger havde en superbeskyttelse OG kreditkort systemer ville bryde ned, hvis folk vidste, at fik de stjålet kortet af en der var god nok til at misbruge det, så hang de selv på alle pengene, så der er ingen nem løsning. At lade ejere af kredit kort hænge på at nogen har kopieret kortet ville ødelægge hele systemet.
Man bør i højere grad bruge flere lag beskyttelse, http://www.nordea.dk/privat/daglig+%C3%B8konomi/betalings-+og+kreditkort/f%C3%B8r+du+handler+p%C3%A5+nettet+-+verified+by+visa+mastercard+securecode/1054862.html hvor der kommer noget nyt igen i Oktober. Her skal kort ejeren igen indtaste en personlig kode som gør svindel vanskeligere
Det nytter ikke at græde desværre. Uden den forbruger beskyttelse der findes, ville nethandel dykke voldsomt og kortbrug blive næsten umuligt. Forbryder er ikke den beskyttende nethandel (som jo har helt fælles metoder) men de som snyder, bruger fælles IP steder - får udleveret med falsk legitimation i ganske så organiseret handel, og visse lande er værre end andre, og man må nok helt enkelt takke nej til visse af disse, hvis ikke man er stor nok til at lave sin egen pulje fra indtjeningen, til dækning af de tab der opstår
Med falsk ID og udlevering til falsk ID (som altså er helt almindeligt) har politiet ikke en chance og eneste løsning er så stop for nethandel på en lang række punkter, hvad jo ingen heller ved
Jeg er ked af jeg ikke husker den tråd hvor flere beskrev den lette fremgangsmåde for at modtage varer på anden adresse i eget navn, men måske er det meget godt ikke at sprede den