Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sende faktura til Norge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har en virksomhed som er registreret i Danmark og som har en dansk konto, men som skal ha kunder i Norge. Jeg vil helst bruge elektronisk faktura. Nu skal jeg snart sende min første faktura (yikes) til en kunde, men jeg aner ikke hvad jeg gør... Ifølge SKAT skal jeg ikke kreve moms fra Norge, så den delen er ok, men alt det andet praktiske, derimod... Hjelp? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 14:15

Megatype:
men alt det andet praktiske, derimod... Hjelp? 

Hvad er det lige du mener med alt det andet ?? 

Lav en faktura hvor du skriver dit IBAN konto nr. samt Bankens BIC / Swift kode.   

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:41

Hvis det er en ydelse (fx en konsulentydelse) som ikke er et fysisk produkt der skal sendes, så kan du sælge hvor du ikke behøver opkræve moms.

Resten er blot at få noteret BIC (tidl. swift) og IBAN på fakturaen (og aner du ikke hvad det betyder, så ring til din bank i Danmark og bed dem forklare dig hvad du skal skrive på fakturaen så nordmændene kan betale) og vente på at de ikke betaler, så du kan rykke ;)

Du skal ikke have særlige tilladelser, med mindre der er import/export restriktioner på dine ydelse.

/Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

og forudsætningen er at ydelsen anvendes i Norge og værdien angives ved momsangivelsen i rubrik C

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 19:49
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:23

Hej Martin

Martin E. Jensen:
Husk, at hvis du sælger til privatpersoner, så skal du momsregistreres i Norge.

Husk lige at moms registrering i Norge kun er nødvendig såfremt man handler med elektroniske ydelser.  Sælger du fysiske vare til Norge er der ikke krav om norsk moms registrering.  Dog skal man eksportør registreres i Danmark.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som tilfoejelse til Ravn. Kun registrering ved aarlig omsaetning ved salg af elektroniske ydelser paa 50.000 NOK eller mere.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 20:53

Godt lige at få den med de NOK 50.000,- med.

Sjovt, for da jeg ringede til SKAT for at få bekræftet, at der ikke er moms på elektroniske ydelser til Norge, sagde de, at der IKKE, under nogen omstændigheder, skulle opkræves i Norge, hverken af firmaer eller private.

SKAT nævnte ikke, over for mig, at det kun var gældende hvis omsætningen var under NOK 50000,-.

Mange (formentligt) her på amino, undertegnede inklusive, kommer snildt under NOK 50000,- 

/anders

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:16

Begge dele fremgår af mine links.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 06:18
Jeg kan ikke se, at det med de 50.000 står på nogle af de sider, dine links henviser til.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)