Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en revisor der kan hjælpe os igang med opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi er to der tænker på at starte en virksomhed sammen, der i første omgang vil bestå af en webshop.

I den forbindelse vil vi gerne i kontakt med en revisor der ved lidt omkring import af varer (udenfor EU), som kan svare på vores "opstarts"-spørgsmål, og som eventuelt vil indgå i et samarbejde på et senere tidspunkt når vi skal til at indberette regnskab.

København centrum vil klart være at foretrække, da det er her vi bor, og vil drive vores virksomhed.

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 10:00

Losthilien:
vil vi gerne i kontakt med en revisor der ved lidt omkring import af varer (udenfor EU), som kan svare på vores "opstarts"-spørgsmål

Jeg tvivler meget på at i finder en revisor der ved specielt meget om import, det kræver en del viden mht. fragt, import regler, fortoldning osv. som ikke er en revisors område.  Men vi er da nogen stykker her som med sikkerhed kan hjælpe jer.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10

Ravn:
Jeg tvivler meget på at i finder en revisor der ved specielt meget om import, det kræver en del viden mht. fragt, import regler, fortoldning osv. som ikke er en revisors område.

Indifferent

Tilmeldt 2. Sep 13
Skrevet kl. 10:12

Det har du måske ret i.

Mine import spørgsmål går i sin enkelthed ud på:

Hvordan registrerer man sig som importør?
Hvor lang tid vil det tage?
Skal man sende nogle dokumenter ind for at blive registreret?
Hvis man på et senere tidspunkt ønsker at udvide sin shop med flere varer, bør man så allerede fra start af import registreres i disse kategorier, eller bør man vente til man skal "bruge" dem?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er virksomheden moms registreret kan du importør registrere dig på  Webreg  via Virk.dk   Under importør registrering skal du vælge rubrikken sikkerhedsstillelsesordning.   Hvis du tilslutter dig denne ordning, og stiller sikkerhed for din told, kan du få kredit ved, at tolden indbetales en gang om måneden. Via ordningen betaler du 2,5 promille af det beløb, som du ellers skal betale i told ved hver fortoldning.

Du man roligt importør registrere dig nu, for så skal du ikke tænke på det senere.

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed

Ravn

Tilmeldt 2. Sep 13
Skrevet kl. 11:20

Ok, tak. Jeg vil kigge lidt nærmere på importør status etc.

Tak for det.

Mangler stadig at finde en revisor der kan hjælpe os igang med det resterende. :) Nogen der kender en god revisor i københavn? indre by hvis det kan lade sig gøre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)