Hej jeg har købt et "gammelt" (5 år) domæne, men efter jeg har overtaget det står der på netstation det blev fornyet den dag jeg købte det i august 2013, og det er 0.03 år nu.
Har jeg så mistet den værdi det havde før (5 år gammelt) ? eller er det blot netstation der er lidt fintfølende end f.eks google, det skulle være brugt til micro domæne.
Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide
Det er muligt at lave nummeret med at viderefører den opsparede trust og ranking på et domæne, m en kunsten er yderst svær i praksis.
Alderen i sig selv for et domæne, der bliver omregistreret er ikke noget du skal forvente at få noget ud af. Men hvis der har været positiv aktivitet på domænet og du viderefører aktivitet indenfor samme emne, gerne optimeret efter samme søgeord, ja så kan der være noget at hente.
Med andre ord, er der ikke noget at hente KUN på et domænes alder, hvis du ligger komplet nyt content op - så svarer det til en 0 stilning, bortset fra backlinks, som du måske kan få lidt værdi fra.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Men skal man tro det er lige så meget værd nu, når netstation skriver på denne side, at det er registeret i august 2013, i stedet for et domæne hvor netstation fortæller det er 5 år gammelt ?
Er der andre steder man kan tjekke alderen ?
Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide