Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du gøre? Spørgsmål fra privaten.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med aminoer!

Jeg skriver på vegne af min søster som er havnet i en rigtig uheldig situation!

Sagen er den min søster har fået lagt ca. 110 m2 fliser rundt om huset samt indkørsel. 

Det er selvfølgelig ikke tale om sort arbejde! der forfindes en regning på 25.000 for fliser plus arbejdsløn. 

Fliserne blev lagt sidste år i juli. 

Fliserne er nu pil skæve, fordi han har glemt at ligge en form for underlag under fliserne. Han mener dog at han har gjort det i god tro, for at spare min søster for penge.. Der har været en anden fagkyndig ude og kigge på problemet og har konstateret at han slet ikke burde have lagt dem uden underlaget. Så han skulle have nægtet det. Det er ikke det værste.

Fliserne er nu af farvet det ligner til at der ligger sand på dem.  (se billede)

Han lover guld og grønne skove, men dukker aldrig op.

Skal vi stævne ham? Eller hvad vil man typisk gøre i sådan en (håndværker sjusk) sag?

Eftersom han ikke har ønske om at gøre noget ved sagen, så mener vi at vi skal gøre noget? men hvad?

Dbh Thomas Ørts  

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 17:38

Hej Karsten

Selvfølgelig kan en flise blive affarvet, men vi snakker fliser det et lagt for omkring et år siden, Jeg er langt fra håndværker og spørger bare til råds omkring min søsters sag.

For mit at se er kvaliteten for dårlig, de er lagt for 14 måneder siden så burde samtlige fliser altså ikke være affarvet? Er det blot min holdning eller?

Thomas

Tak for linksne :) 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:28

Hej Thomas,

Helt enig i at der bør laves et underlag under alle former for fliser, da fliser altid bliver pilskæve efter relativt kort tid. Ingen burde lægge noget uden underlag medmindre det er midlertidigt.

Din case med flisernes affarvning er så en helt anden sag, undtaget hvis fliserne er indkøbt hos samme firma? Selv hvis de er indkøbt samme sted, så findes der ikke "garantier" for at fliser ikke ændrer farve når de anvendes, får ælde, slides etc etc.

Hvad angår fliserne har din søster altså en ekstrem svær sag og hun skal nok også løfte bevisbyrden for at hun faktisk er garanteret at de ikke ændrer karakter ad åre. Man må normalt forudsætte at den slags sker.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 14:33

Hej Flemming!

Jeps, omkring underlaget er vi helt enige.

Fliserne er købt hos ham der har lagt dem, dvs. vi har ikke købt dem hos en anden, de er købt igennem ham. Og eftersom vi snakker fliser der næsten lige er lagt. Jeg ved også godt at fliser kan få alger mm. Men de er helt sandgule efter ca. et år? Man skulle tro det var anden sortering uden at videre bedre.

I min verden, ser det bare mærkeligt ud, at ALLESAMMEN bliver så affarvet så hurtigt som de gjorde. Altså vi ar også fliser derhjemme og de er ikke affarvet nogle af dem. Det er første gang jeg ser sådan en farve forandring :).

Dbh Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)