Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregne pris online ud fra teknisk fil - Det kræver ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder med en ide jeg længe har haft, og for at gøre det præcis som jeg ønsker kræver det en hjemmeside der virkelig bare fungere. Hvis vi opstiller et eksempel:

Beregning af bordplade online

- Brugeren tegner sin bordplade i et teknisk fil format (Google sketchup kunne bruges)

- Brugeren vælger materialer + tykkelse

Ud fra den fil brugeren har uploadet skal siden kunne regne dette ud:

- Total plade areal (m2)

- Total skærelængde (Udvendig kant)

Ved at have disse parametre samt tykkelse vil man kunne udregne en pris og brugeren kan trykke "Bestil" ....

Hvad er man ude i at sådan noget kræver ? (Håber det er forklaret okay, ellers spørg)

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:54

Min opfattelse af opgaven er at der er tale om tre mål for produktet - højde, bredde og længde?

Hvis det bare er for at give slutkunden mulighed for at angive de mål samt ønsket materiale, virker det for mig som et ekstra lag af kompleksitet at skulle tegne sin bordplade inden. Måske jeg misforstår opgaven?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 23:03

Lige omkring bordplade valget - "Hvis vi opstiller et eksempel:" - Dog kan det stadig fint bruges, eftersom en bordplade ikke kun kan være en firkant.... 

Det kunne ske at kunden ønskede flere rundinger, ud/ind hak i pladen, og så er der pludselig en del flere mål.

- Rent fysisk antal mm der skal skæres

- Hvis der skal kant liste på skal længden også beregnes.

Så ikke kun en firkant som du tænker på, så var det nemt nok .-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 23:26

Det giver selvfølgelig god mening - men betyder det så at det ikke er nogen afgrænsning i forhold til muligheder når man designer sin bordplade?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 23:31

Nu er der ikke lige bordplader jeg skal lave.

Men i princippet burde der trods alt ikke være den store afgrænsning - Sig at du har et skære areal på max 3x2 meter, og så kan man trods alt fint skære præcis det kunden ønsker i store træk.

Så kan der udregnes % spild osv på pladen, men ellers burde der ikke være problemer i at lave diverse indhak osv så længe kunden vil betale prisen.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:35

Tillader mig lige at kigge frem sådan en dejlig lørdag.

Sad og ledte efter diverse plug in igår, og selvom der var lidt der dukkede op, virkede det ikke til at nogle af dem for alvor virkede ordenligt.

Kan godt ske der findes et plugin man kan købe for XXX dollars, eller nogle herinde der har erfaring med at det skal kodes fra bunden.

Go aften til Amino

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:07

Henrik Kristensen:

Sad og ledte efter diverse plug in igår, og selvom der var lidt der dukkede op, virkede det ikke til at nogle af dem for alvor virkede ordenligt.

Kan godt ske der findes et plugin man kan købe for XXX dollars, eller nogle herinde der har erfaring med at det skal kodes fra bunden.

Jeg vil tro grunden til at du ikke finder noget du umiddelbart kan bruge er, at det er ret komplekst. Du skriver at der ikke skal være de store begrænsninger i hvordan det skal kunne skæres. Det betyder både at den skal kunne beregne alle former og der skal tages højde for visse begrænsninger. Udover at det er komplekst at lave, skal begrænsningerne defineres meget præcist inden det er realistisk at give et bud, da sådan noget meget hurtigt kan løbe op i antallet af timer der skal bruges.

Udover det vil jeg tro der er et hav af edge cases som systemet skal kunne tage højde for, ment som at hvis kunden bare skal uploade en 3d model, har du slet ingen kontrol med hvad de har lavet i den fil. Det betyder en masse arbejde i, at systemet automatisk skal kunne kontrollere at filen lever op til visse krav.

En stabil og brugbar løsning til det behov du har, vil jeg tro mindst ligger fra 100.000 kroner, og nok et stykke over.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:17

Takker for dit svar, og tror bestemt også at må man sætte nogle begrænsninger for at det bliver "muligt" inden for et rimeligt budget.

Må lige søge lidt mere på det, altså tage en .dxf/.dwg fil og få udregnet hvor mange mm kan der er rundt som der skal skæres. Hvis bare dette kunne laves til at starte med at det allerede et godt stykke af vejen.

Kigger lige lidt mere på det samt får tænkt over hvordan man kan sikre sig et så ens tegne materiale fra kunderne som muligt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)