Hej herinde Jeg aner ærlig talt ikke særlig meget om SEO, men jeg bliver ved med at læse at google prøver at skaffe sine brugere det mest relevante indhold til deres søgninger. Jeg læser også at det vigtigste er at lave godt indhold til sine sider. DEt lyder jo fornuftigt nok, men ofte forbindes "godt indhold" med godt tekstindhold. Dvs. masser af tekster.. ... men tager vi udgangspunkt i Googles ønske om at vise relevant indhold, burde der så ikke også i højere grad fokuseres på andet indhold som - Billeder - Grafik .- Video - Diagrammer ... osv... Leverer man mere varieret indhold burde Google da se det som mere relevant end en side der kun består af tekst. Korrekt? ELLER - er google ikke blevet SÅ kloge endnu?? :) Noget andet der vel også burde være relevant er ens konverteringsprocent. Konverterer min side 5% så må det jo fortælle google at den er mere relevant for brugerne end en side der konverterer 0,5%. Oder was?? Hilsen Morten |
Billeder er som udgangspunkt positivt at anvende, både mht. Google og brugeren. (konvertering er noget andet her)
Så svaret er ganske enkelt = JO, men det gør Google skam også.
Omkring konverteringsgraden, vil jeg ikke mene det er medtaget i algoritmen direkte.
Der er for mange problemer i det - login og den slags.
Et site der konverterer meget behøver jo ikke være godt - det kan være noget HØ de sælger, varerne kommer aldrig frem etc, så konverteringsgraden er svær at anvende for Google til ranking - og det er yderst simpelt at manipulere.
Her ser Google i stedet på bouncerate, hvis alle besøgende vender retur til Google efter 3 sekunder, er det nok ikke det bedste site, at ranke højt på det pågældende søgeord.