Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blokering fra server

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 2 forskellige PC’er her, når jeg går på internettet sker det med den samme IP adresse. Den ene PC er stort set blokeret fra flere af Surftowns servere, dette gælder uanset browser valg. Jeg kan dog tilgå de forskellige domæner via proxy server.

Der er ingen problemer, hvis jeg bruger den anden PC.

Jeg har prøvet flere forskellige ting uden at finde en løsning.

Surftown oplyser, at der ikke har nogen form for blokering af min IP-adresse hos dem.

Er den nogen, som har et løsningsforslag? 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:57

Nu er jeg på ingen måde ekspert i den slags, men det tyder på at det er på PC'en det er galt og ikke hos Surftown. Det kan være du har noget antivirus software eller noget firewall som driller.

Har du noget specielt software installeret på den PC, som du ikke har på den anden?

Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:20

Der er ingen antivirus eller firewall på PCen. Der er heller ikke nogen specielle programmer. Der er næsten den samme software i de 2 PCer

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 11:40

Hej Gert

Man ser tit at virus-lignende plugins sniger sig ind i browseren, og enten spammer dig med reklamer, eller forhindre dig i at se de sider du ønsker.

Det kan selvfølgelig også være et opsætnings problem.

Alt i alt kan de være rigtig mange ting, det er lidt svært at gætte på.

Når du ikke kan besøge dit website, hvad får du så af fejlmelding fra din browser? Typisk vil den vise dig en fejlbeskrivelse når den opgiver at indlæse websitet.

/Morten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 11:42

Selvom antivirus/firewall langt fra er en garanti for at man ikke får virus/hacker indbrud, kan jeg ikke anbefale at man ikke bruger det. Du låser trods alt også døren til dit hus når du forlader det :)

/Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:47

Jeg vil tro din Macadresse på en eller anden måde bliver blokeret i Sufttowns router.
Det er ikke sikkert de selv er klar over dette.

Det er yderst let at teste dette, blot udskift dit netkort, hvilket skal løse problemet da Macadressen genereres fra Netkortet og den er altid unik.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:50

Gert Jakobsen:
Der er ingen antivirus eller firewall på PCen

Det kan måske tænkes, at det lige netop er derfor, at du har fået problemer Smile Det er en ganske fornuftig ting, at have både firewall og antivirusprogram på sin pc.

Prøv evt. at tage et kig på denne artikel på vores blog: http://www.systemservice.dk/systemservice-blog/it-og-datasikkerhed/malware-spyware. Her kan du finde info til, hvordan du kan tjekke din maskine for noget af alt det "snavs" man kan være uheldig at blive ramt af.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bærbar.com:

Jeg vil tro din Macadresse på en eller anden måde bliver blokeret i Sufttowns router.
Det er ikke sikkert de selv er klar over dette.

Det er yderst let at teste dette, blot udskift dit netkort, hvilket skal løse problemet da Macadressen genereres fra Netkortet og den er altid unik.

Det er noget vrøvl.

MAC adresser kan ikke rutes over internettet. Den MAC surftowns servere/udstyr vil kunne se, vil være MAC adressen for den sidste router, der håndterede netværkspakken inden modtagelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:54

Morten:

Det er jeg ikke sikker på du har ret i.

Jeg er da sikker på at hvis du oplyser din Macadresse til mig og jeg indtaster den under blokeringer på min router så får du ikke adgang til mine sider.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 11:57

Bærbar.com:

Det er jeg ikke sikker på du har ret i.

Jeg er da sikker på at hvis du oplyser din Macadresse til mig og jeg indtaster den under blokeringer på min router så får du ikke adgang til mine sider.

Du tager fejl. Læs evt. mere om hvordan netværks routing fungere, samt om MAC adresser.

Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)