Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første kunder til freelance webudvikler??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i alle kære amino'er. 

Jeg går snart i luften med mit nye lille freelance-webudvikling-fritids-firma. Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne have nogle klienter jeg kan arbejde for men jeg tror at det er ret svært... Mange steder har jeg læst at omkring 80% af arbejde for en freelancer er fra tidligere kunder der har anbefalet dig. Men hvordan får jeg de første?? Det er ikke ligefrem familie og venner jeg tror jeg kan hjælpe, men hvad ellers. 

- Er det godt nok med en fuld opdateret amino-freelancer-profil?

- Ville det være en god ide at købe fast annonce i nogle aviser??

- Hvordan ville det være at selv opsøge små lokale virksomheder hvis website godt kunne bruge en hjælpende hånd??

Folk med ideer og erfaring må meget gerne svare:

- Hvordan får jeg mine første kunder som nyopstartet freelancer indenfor webudvikling/design af hjemmesider??

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede for nogle år siden som freelance web udvikler, og brugte netværk som vejen til de første kunder. Jeg deltog i mange netværksarrangementer som det lokale erhvervsråd holdte, og lærte en del lokale erhvervsdrivende at kende ad den vej.

Det der gav mest, var dog at leje et skrivebord i et iværksætterhus, det gav mig rigtig mange gode kontakter, og en del kunder. Både fra andre beboere, men også fra deres kunder som kom i huset og kiggede tilfældigt ind. Jeg tror at jeg gav 1.500 kr. i måneden i skrivebordsleje, og det var en god investering.

Når du vil ud over lokalområdet (som dog kan være en god start), kunne Amino Freelancer være et godt bud. Det kan være en udfordring at sælge denne ydelse ifm. opsøgende salg, da der er mange om buddet, og det kan være vanskeligt for kunden at skelne mellem de forskellige udbydere. Der skal du være god til at kommunikere forskellen.  

Efter opstarten, hvor jeg fik kunder baseret på netværk og placeringen i iværksætterhuset, begyndte kunderne at komme gennem anbefaling af eksisterende kunder.

Jeg tror ikke på at avisannoncer virker overhovedet. Offline annoncer er døde for salg af online ydelser.

Mvh Carsten

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Offline annoncer er døde for salg af online ydelser.

Det er noget vrøvl, da det kommer utrolig meget an på de produkter og ydelser der sælges, og ikke mindst hvilket offline produkt man køber. Er man som trådstarter en mindre webudvikler, ja så er de traditionelle offline medier nok ikke det mest optimale sted at starte i forhold til online markedsføring a la Google.

Derimod kan store virksomheder som Whiteaway & ikano, sagtens have glæde af offline markedsføring på trods af online produkter. Her handler det om det gode tilbud, tilstedeværelse i markedet & branding værdi.

Hvis du eksempelvis sælger hundefoder online, vil det bestemt være relevant at have en offline annonce i et blad-magasin a la "vi med hund" der har X tusinde medlemmer.

Markedsføring handler om relevans i forhold til produkt og ydelser, på tværs af diverse medieplatforme. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
Det er noget vrøvl, da det kommer utrolig meget an på de produkter og ydelser der sælges

Nu tænker jeg primært på de ydelser trådstarter vil sælge. 

Jeg har brugt ret store summer på offline annoncer over årene som iværksætter, og det har aldrig givet et positivt ROI. Måske er jeg bare ikke god nok til offline markedsføring, det er meget muligt, men personligt ofrer jeg aldrig så meget som en krone på offline annoncer igen.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil heller ikke mene, at offline reklame i dette tilfælde vil være en god idé.

Du kan jo søge opgaver på Amino Freelance, oprette en tråd med et godt intro-tilbud ifm. med manglende referencer (til en lidt god pris) her på debatten og så ville jeg nok også oprette nogle adwordsannoncer der sender potentielle kunder hen til din hjemmeside eller blot en simpel landingpage, hvor der står lidt om dig og det du kan tilbyde osv., og så selvfølgelig mulighed for at kontakte dig/blive ringet op/få et overslag eller lignende. Google plejer at give sådan nogle kuponer på nogle hundrede kroner til nye adwords-kunder, så du kan jo se om du kan få fingrene i sådan en et sted.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

... det kan måske også være en idé at kontakte andre udviklingsfirmaer for at høre, om de mangler lidt kapacitet. Så kunne du jo måske få lidt erfaring der igennem og måske nogle mindre kundeemner eller noget omtale falder af også. Det tror jeg vil være mere givende end at kontakte små firmaer som kunne trænge til en opstramning af deres egen side.

Fra Greve
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 146
Fra  Festgear Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit område er der måske et erhverv center for nye ligesom dig selv, som Carsten er inde på Netværk er rigtigt godt sted at starte især i det center, da de måske ikke har fået lavet en hjemmeside i nu. 

Jeg har hørt at den måde med at møde op til netværks arrangementer er der nogen der kan leve af ved at sælge sig selv til de møder .

Held og lykke

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet er du fra ?

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyllinge nær Roskilde :-)

- og til jer andre tak for svarene. Jeg vil altså lade vær med at oprette offline-annoncer. Jeg håber stadig meget på at kunne få nogle klienter til enten at kontakte mig eller kigge forbi mit website

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)