Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg skrive moms på faktura?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg er igang med at starte op som fotograf og jeg er pt ikke momsregisteret..

Men jeg har lige et spørgsmål vedr faktura som skal sendes ud til kunderne..

Skal jeg i min faktura skrive det med moms eller skal det være momsfrit? - nu hvor jeg ikke er cvr registreret, er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre mht til udarbejdelse af faktura.

På forhånd tak for jeres hjælp. :)

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke er momsregistreret, må du ikke lægge moms på dine ydelser..

dvs. regning til kunden skal være uden moms.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

Super tusind tak.. :)

Når jeg kigger rundt på andre sider, evt andre fotografer, så tilbyder mange jo erhvervsfotografering og i deres prislite står der jo så evt "prisen er eksl. moms" hvorimod der til private står "prisen er inkl. moms"... Hvordan skal jeg så håndtere en prisliste hvis jeg vil nå ud til erhvervskunder? Hvordan skal jeg skrive prislisten? Bare som til private eller? :)

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Maria..

Det har jeg som okay styr på, det er mere omkring momsen jeg er i tvivl.. Har fået afvide jeg ikke må skrive faktura ud med moms hvis jeg ikke er cvr registreret.. Fair nok, så er der styr på det.. :)

Men næste problemstilling er så, som jeg også spørger til tidligere, hvis nu jeg skal tilbyde en ydelse til erhverv.. Så plejer man jo at skrive sit tilbud ud til firmaet at tilbuddet er eksl moms...

Men hvordan skal jeg opstille det i fakturaen så hvis jeg ikke må skrive med moms? Skal jeg så bare skrive tilbuddet momsfrit som jeg ville gøre til private kunder?

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BriiiDK

Du skriver bare at du ikke er momsregistreret endnu, og derfor er der ikke moms på dine ydelser.

MVh Tobias.

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal se sådan her ud:

Spurgte lige et af vores kloge hoveder nede i supportafdelingen:

Det skal se sådan her ud: 

Sub total:                                       1.000 kr.

Moms 25%:                                  0 kr.

Total:                                               1.000 kr.

 

og så skriver du det bare, enten som en tekst eller en lille note at det er uden moms.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville nok blive forvirret af MOMS 25% og så 0 kroner - så den note skulle være ret tydelig

Når man ikke har CVR nummer på fakturaen - så ville jeg slet ikke ha moms 25% = 0 kr til at fremgå - det forvirrer og man har intet med moms at gøre når man ikke er momsregistreret

Så hellere en note om at salget ikke sker fra privat ikke momsregistreret virksomhed

Prislisten - samme sag - kun en pris - og øverst kan så ligeledes stå, at salget er uden moms da virksomheden er privat ikke momsregistreret - så kan intet misforstås

Om du så mener det ser mindre proff ud - tja - det afgørende er dine billeder. Virksomheden der køber er jo ligeglad med momsen, som jo ellers bare kom på toppen af dine priser, men kunne trækkes fra, så de bliver hverken rigere eller fattigere af, at du ikke er momsregistreret og de private sparer rent ud momsen

Husk endeligt at registrere dig hvis du kan forudse, at omsætningen kommer over 50.000 kr per 12 lbd måneder - som i
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Tusind tak for svaret. Helt enig i at det vil se tosset ud at der står at 25% moms ud af evt 1000kr ville være 0 kr.. Ville jo ligne en stor regnefejl på hver faktura så..

Jeg bruger et program til mine fakturaer osv, der hedder billysbilling og deri har jeg to muligheder ud fra produkterne, at oprette produkter med 25% moms el vælge momsfrit produkt... Skal jeg ikke bare vælge momsfrit produkt som jeg ville gøre til private kunder? Det tror jeg vil se pænest ud.

Mvh

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg ville bestemt vælge momsfrit produkt.
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)