Tidligere på sommeren fik jeg demonstret faktura programmet Dinero. Det virkede meget lovende, enkelt, flot grafik m.m. |
Men nu er det jo IKKE faktura jeg skal udskrive men kun hvad der kommer i kassen hver dag og hvad der er indkøbt af vare.
Tidligere på sommeren fik jeg demonstret faktura programmet Dinero. Det virkede meget lovende, enkelt, flot grafik m.m. |
Men nu er det jo IKKE faktura jeg skal udskrive men kun hvad der kommer i kassen hver dag og hvad der er indkøbt af vare. |
Jo jo men hvordan kommer der penge i kassen sker det uden der sendes regninger ud? |
mvh john sommer
|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company||se: Om mig i min Amino-profil|
er du momsregistreret virksomhed? Er det en fysisk butik/marked sælger eller noget webshop? Hvad bruger du som bilag for de penge der kommer i kassen - jeg mener hvad får kunden, en kassebon eller hvad bruger du uden faktura med moms? vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Kassebon. Det er en fysisk butik. Og der kan skal der jo ikke faktureres noget. Der kigger en revisionskopi af bonrullen for hver dag. Så jeg går ud fra at jeg bare kan skrive 500 kr som indtægt hvis jeg har solgt for 500 kr en dag. Der skal vel ikke stå at jeg har solgt 4 stk 2 kg kartofler af 20 kr og 3 agurger af 5 kr osv for hver dag. Det står der jo på min revisionsrulle så det burde være nok. Og ja det er en momsregistreret virksomhed. |
fino ja det vil jeg mene - det skal kun være i forhold til lager og den slags - hvor lageret jo ikke er en udgift, men jeg forestiller mig at alt jo til syvende og sidst sælges eller bliver grimt og smides ud - jeg må erkende jeg ikke aner hvordan man konkret viser det svind der jo må være - om der er krav om optælling af hvad der kasseres - det ved din revisor jo også alt om fordelen ved dinero når den er klar og winfinans er nok at det som regnskabsprogram måske underletter moms angivelse i forhold til excel skemaer - (og du bruger så bare kassejournal og ikke faktura) men igen - din revisor vil let kunne sige hvad han foretrækker i dit fald hvis du har en sådan på til årsregnskab kan det jo være smart lige at lade ham kigge med i begyndelsen vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Nu er det så ikke kartofler og agurker jeg skal sælge. Så der skulle gerne ikke være noget der bliver dårligt med tiden. Ting der ikke sælges kan afskrives efter noget tid og det er der nogle specielle liner i det fleste programmer der tager højde for da man har fuld fradrag fra svind og ting der kasseres. Det der kasseres skal slåes i kassen som kasseret eller ihvertfalde skrives til status da de jo har en værdi i indkøb. Ting der bliver stjålet bliver afskrevet når der er status og det har man også fuld fradrag fra. Men jeg tror jeg har fundet et regneark der er til at bruge til at starte med. Det vil jeg lige bruge et par måneder og så se om det er godt nok til mig eller ej. Men det tror jeg nu at det er. Takker for hjælpen og forslagene. |
Hej Preben, Prøv at kigge på systemet SALDI. Det har sikkert en masse funktioner, som du ikke har brug for, men jeg giver gerne en rundtur i systemet, så du meget nemt kan få overblik over netop de funktioner som du skal bruge - som du selv skriver er det blandt andet kassekladden. Opret gerne en test-konto her: http://bizsys.dk/saldi-okonomisystem/saldi-bestil-abonnement. Der er et fuldt integreret kassesystem-modul i SALDI - hvis du skulle ønske at benytte dette en gang i fremtiden. Prisen for systemet starter ved DKK 600,- pr. år. Tag endelig fat i mig hvis du har nogle spørgsmål. Søren
|
www.bizsys.dk - økonomisystemer, kassesystemer, indløsningsaftale, BRIK systemer
Hej Du skal være meget opmærksom på SKAT's krav om et fyldestgørende kasseregnskab, når du har en fysisk butik. Det er ikke tilstrækkeligt at have en udskrift fra kasseapparatet og/eller dankortterminalen. Se mere her http://skat.dk/skat.aspx?oId=1781650&vId=0&search=kasseregnskab* Du skal til enhver tid og tidspunkt på dagen kunne dokumentere din kassebeholdning. Tonny |
|