Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav ved salg af kosmetik fra Malta til det danske marked?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Som så mange andre, har jeg fundet et (kosmetisk) produkt i udlandet, som jeg tænker det danske marked kunne være interesseret i. 

Der hvor dette adskiller sig fra de andre indlæg, er at jeg bor på Malta, og har planer om at sende det derfra. Firma på Malta, maltesisk VAT nummer, men selvfølgelig en hjemmeside og webshop på dansk (dog uden at kunne modtage rene Dankort). 

Produktet er fundet i Grækenland, så jeg importerer til Malta - men hvad med Danmark?

Er jeg "bare" en webshop på linie med så mange andre udenlandske webshops, og dermed uden forpligtelser overfor at lave varedeklarationer på dansk mv. Eller skal jeg opfylde diverse krav, fordi jeg blandt andet henvender mig mod det danske marked ved at skrive på dansk?

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Mvh Nina

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 07:37

Du skal være sikker på at det fremgår meget tydeligt at det ikke er et dansk firma og ikke er forpligtet til at overholde dansk lovgivning. Samt at du er et Maltesisk firma.

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:46

Hej Jesper72, 

Okay - det skal ikke være noget problem.

Så hvis jeg forstår dig korrekt, så vil jeg udelukkende operere efter de Maltesiske regler - uanset om jeg henvender mig til danskere over nettet - så længe folk ikke kan få den opfattelse at de handler med et dansk firma?

Mvh Nina

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45

Hvis du målretter salget mod DK, så ville jeg sørge for, at produkterne levede op til dansk krav, ihvertfald for din egen skyld, og dit firmas ry og røgte...

Der er kommet/kommer nogle EU regler indenfor kosmetik, og jeg mener, correct me if Im wrong, at produkter i fremtiden skal have varedekleration på det lokale sprog, som shoppen henvender sig til. Dvs er alt på shoppen på dansk, så skal varedeklerationen også være på dansk...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)