Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weebly hjemmeside cms. Er det noget værd at bruge tid på

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kontakt med en skole som er blevet tilbudt en hjemmesideløsning i http://www.weebly.com/#home Nogen her der kender det og har en mening om dette cms. Umiddelbart kan man vel ikke have FTP adgang til et sådan system, eller tager jeg fejl?

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:43

Det er vel fint for en blogger, eller en lille virksomhed uden behov for de helt store funktioner på deres hjemmeside.

Men jeg har svært ved at forestille mig, at det skulle være noget værd for større institutioner som skoler osv.
Jeg tror ikke der er de store udvidelsesmuligheder med sådan et system, som der er med mange andre CMS'er på markedet.

Men jeg har aldrig prøvet det, så jeg kan ikke udtale mig om det. 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:59

Jeg har heller ikke erfaring med det, men det er en hosted løsning i et lukket system. Så nej, du får ikke FTP adgang til det og man kan ikke selv tilføje funktioner der ikke er med i den 'pakke' de tilbyder.

Jeg vil også sige, at til en skole vil det være helt hul i hovedet at bruge sådan en løsning. De vil blive låst til evig tid til den udbyder og være 100% afhængig af, at udbyderen vælger at udvikle den funktionalitet de skal bruge. Man kan nemt forestille sig at der opstod et behov hos skolen som ikke kan realiseres med den funktionalitet der er til rådighed i systemet.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 10:36

Det bekræfter også min holdning. Man "ejer" ikke selv sit indhold og er i lommen på udbyder som kan behandle en som de vil. 

Modsat open source cms eks. Wordpress og joomla hvor der er 1000 vis af plugins og muligheder, ftp adgang og kan have en sikkerhedskopi på egen pc.

Har i flere argumenter hører jeg gerne Yes

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:21

Hvis man overvejer Weebly, så har man vel ikke brug for FTP adgang? Man kan dog sagtens tilføje filer gennem Deres interface.

Jeg har faktisk brugt Weebly - og det fungerer ganske glimrende. Det er ren drag n drop og veludført.

Det er også en af de ældste spillere på lige netop det marked - hvilket betyder der ikke er mange børnesygdomme, fx er det nogenlunde ift søgemaskineoptimering.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)