Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS / Dedikeret server søges

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har nogle servere der har en god performance, og vi giver gerne en gratis prøveperiode. Servere kører 2xIntel Xeon E5-2670 hvor hver VPS har adgang til 8 kerner med hver 2,6 GHz. Derudover har CPU'en 20 MB cache.

Diskene er SAS 15K RPM i RAID 10, og selve serverne er placeret i TelecityGroup's Powergate datacenter i London. Kontakt os gerne på sales@serverfruit.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristoffer - Serverfruit:

Vi har nogle servere der har en god performance, og vi giver gerne en gratis prøveperiode. Servere kører 2xIntel Xeon E5-2670 hvor hver VPS har adgang til 8 kerner med hver 2,6 GHz. Derudover har CPU'en 20 MB cache.

Diskene er SAS 15K RPM i RAID 10, og selve serverne er placeret i TelecityGroup's Powergate datacenter i London. Kontakt os gerne på sales@serverfruit.com.

Hvorfor sælger I en VPS til 4000 kr om måneden, når den samme koster 160 USD hos Linode?

Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej crein

Har du analyseret, at problemet kun er database-serveren og ikke at du afvikler både web og DB fra samme maskine.

Hvis det kun er DB'en, er det vigtigst RAM og et disksystem med høj IOPS. Da RAM og diskperformance ofte er begrænsningen på virtuelle systemer, oplever du sikkert at det kan være svært at finde løsninger der tilbyder mere end ca. 8 GB, uden at prisen blive meget høj.

Vi har i vores miljø en blanding mellem fysiske og virtuelle servere, af lige nøjagtigt denne grund. Vores SQL cluster afvikles på dedikerede maskiner med 128 GB ram og adgang til deres eget RAID 10 SAN. På den måde er vi sikre super performance.

Det er selvfølgelig ret bekosteligt, men har været nødvendigt for os. Uden dog at kende til din løsning, vil jeg helt sikkert mene at en optimering af din kode, vil gør det muligt at afvikle dit system på de fleste VPS'er.

Hvis det skal være en løsning nu og her, hvor du ikke skal bruge til på optimering, bør du gå efter dedikeret server med en god omgang RAM, samt et hardware RAID 10 på SAS diske. (Du kan vælge SSD-diske, men er nok ikke at foretrække i forhold til nedbrug)

Prisen for dedikerede servere kan ofte blandet sig med virtuelle, når først der kommer en god mængde RAM i maskinerne.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en vps/cloud løsning vil man jo næsten altid dele i/o ressourcer med andre kunder (der er naturligvis undtagelser), så hvis man har et behov for høj og konsistent diskydelse så er en dedikeret server oftest den bedste løsning - og skal der fuld fart på, så er godt med RAM og SSD diske som andre også nævner vejen frem. Her ud over kan tuning af SQL serverens indstillinger ofte også gøre rigtigt meget, hvis ikke du har kigget grundigt på dette vil det i hvert fald være oplagt at prøve først, samt selvfølgelig optimering af dine queries som i allerede har været inde på.

Hvis det skal være en dedikeret løsning her hjemme i DK, og ikke en udenlandsk volumeløsning ala Hetzner som nævnes, kan det dog være det bliver problematisk med det budget. Det kommer dog helt an på dit helt præcise behov, så hvis jeg var dig ville jeg prøve at få skitseret dine krav og kontakte nogle udbydere her hjemme.

Fra Dragør
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 30
Fra  SpeedyAutoparts ApS Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet min nye "VPS" udbyder. Faktisk blev jeg ringet op af dem som jeg havde mine ting hos i forvejen som tilbød at flytte mig over i et af deres andre koncepter og samtidig tage min "ubrugte" tid med fra den gamle VPS. Simpelthen super. 

Jeg er meget tilfreds med løsningen fra Wannafind og aldrig har http://speedyautoparts.dk kørt hurtigere :)
Dermed ikke sagt den er hurtig da den trænger til en gevaldig oprydning/optimering i koden. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)